Eléggé furcsa, de végül ez egy körnek nevezhető, hiszen van egy modder, aki egy open-source, nyílt forrású portot csinált egy játékból, amiből készült egy remaster, és ennek egyik konzultánsa volt, de most a remasterből viszi vissza a portba a plusz tartalmakat!
A GamingOnLinux számolt be arról, amit luciusDXL csinál. Ő hozta létre a Force Engine-t, amire átültette a Star Wars: Dark Forcest, és a tapasztalata miatt a Nightdive-nak segített, hogy a saját engine-jükön, a KEX-en a remaster megszülessen. Viszont luciusDXL fogta az itt szerzett tapasztalatát, és elkezdte a Force Engine-be visszahozni az újításokat. Így a remaster HD assetjei (textúrák, sprite-ok, kezelőfelület… a jelenetek és a küldetéses tájékoztatók később jönnek) eljutottak a régi verzióba. Három kategória van (textúrák, sprite-ok, kezelőfelület), amiket a játék közben bármikor válthatunk a régi és az új között, ha a true color, nagyobb színfelbontást biztosító grafikus módot választjuk. A remaster ráadásul hiteles játékadat-forrásnak számít a Force Engine verzióhoz.
Ez önmagában nem sokat jelent, úgyhogy a lényegre térnénk: a játék remasterjéből átemelt bővítések tehát visszajutottak a Force Engine verzióba, és mivel luciusDXL készülőfélben levő pályaszerkesztője is még javíthat az élményen, eléggé jó eredményt kaphatunk. A Force Engine lényegében az, ami a GZDoom a DOOM-nak: ez egy új, nyílt forráskódú engine nagyobb rugalmassággal, és a játék alapvető minőségén túl a nagyobb felbontást hozta magával ez a verzió, mielőtt a Nightdive-féle remaster megszületett volna. Annak is vannak azért pozitívumai.
A remasterben a zene és az assetek újrakeverése áll a játékosok rendelkezésére az elveszett demó pályán, illetve a LucasArts archívumanyagain túl. De azért mégis izgalmas látni, ahogy egymás mellett meg tud élni egy hivatalosnak mondható remaster, továbbá egy rajongói projekt, hiszen luciusDXL elképzelése többnyire ennek nevezhető.
Remélhetőleg ilyesmiről a későbbiekben gyakrabban számolhatunk be, mert ez az együtt létezés a játékosoknak lenne a legjobb.
Forrás: PCGamer, GamingOnLinux, GitHub