A havi aktív játékosok száma (monthly active users – MAU) az egyik olyan tényező, ami miatt a redmondi vállalat optimistán néz a jövőbe.
A negyedik negyedéves pénzügyi jelentésük során (ugyanis a Microsoftnak júliusban kezdődik az üzleti év…) a cég vezérigazgatója, Satya Nadella elég sok dolgot elmondott arról, hogy a játékipari tevékenységeik milyen jól is áll. Például azt mondta, hogy számukra mérföldkő, hogy havi 500 millió aktív felhasználójuk van: „Jelenleg több mint 500 millió havi aktív felhasználónk van a különböző platformokon és eszközökön, és a tartalomprogramunk még soha nem volt ilyen erős. Ebben a negyedévben rekordszámú, 30 új címet mutattunk be az Xbox Games Showcase-en. Ezek közül 18, például a Call of Duty: Black Ops 6 elérhető lesz a Game Pass-on. A Game Pass Ultimate előfizetők mostantól közvetlenül streamelhetnek játékokat a már meglévő eszközeiken, beleértve a múlt hónaptól az Amazon Fire TV-t is,” mondta Nadella.
Persze az Activision Blizzard King IP-i (Call of Duty, Diablo, World of Warcraft, Candy Crush) hozták a legnagyobb figyelmet, de a Falloutot is meg kell említeni. Nadella szeriint új közönséghez jutnak el az IP-k, és az Amazon Prime Video által bemutatott első évad a Fallout-sorozatból a második legnézettebb cím lett a platformon, és a negyedév során ötször többet játszottak a Bethesda franchise-ával ennek köszönhetően. De vannak problémák: a 68,7 milliárd dolláros Activision Blizzard King-felvásárlás hozza a pozitívumokat (az Xboxos tartalmak és szolgáltatások +61%-ot mutattak fel az egy évvel korábbi eredményhez képest, ebből 58%-ot az ABK hozott össze nekik, a hardveres eredmények csökkennek: -42% konzolértékesítésben).
Miképp tekint előre a játékipari jövőbe Nadella és a Microsoft pénzügyi vezetője, Amy Hood? „A játékokba való befektetésünk alapvetően arra irányult, hogy megfelelő portfólióval rendelkezzünk, amely tartalmazza mindazt, amit szeretünk a játékban, és mindig is szerettünk a játékban, vagyis az Xboxot, valamint a konzolhoz készült tartalmakat, és innen kiindulva bővítsük a portfóliót, hogy mindenhol legyen tartalom, ahol az emberek játszanak, kezdve a PC-vel. Ha az Activision portfóliójára gondolok, az nagyszerű eszközökkel rendelkezik, amelyekkel mind a PC-t, mind a konzolokat lefedhetjük. És persze a mobil aljzatokat is lefedő eszközökkel, amelyekkel soha nem rendelkeztünk. Úgy érezzük, hogy most már rendelkezünk mind a tartalommal, mind a képességgel, hogy hozzáférjünk az összes hagyományos, nagyszabású platformhoz, ahol az emberek játszanak, azaz a konzolhoz, a PC-hez és a mobilhoz. De izgatottak vagyunk az új aljzatok miatt is, igaz? Az XCloudot kiterjesztettük az Amazon Fire TV-re. Ez az a fajta új hozzáférés, ami tényleg sokat segít nekünk, új játékosokat vagy ugyanazt a játékost érjük el, bárhol is akarnak játszani. Ez végső soron a szoftver plusz szolgáltatások és a tranzakciós bevételek terén fog megmutatkozni, ami a hosszú távú fő mutatóink, és erre építünk. Ez volt a stratégia az Activision mint eszköz mögött,” mondta Nadella.
„Az igazi cél az, hogy a tartalmak széles körét több felhasználóhoz, több helyen juttassuk el, és valóban kiépítsük a számunkra inkább a szoftver-járadék és előfizetéses üzletágat, továbbfejlesztett tranzakciókkal és a szellemi tulajdonjoggal, ami hosszú távon igen értékes. Ahogy Satya említette, a szellemi tulajdonjoggal kapcsolatos dolgok többféleképpen is pénzzé tehetők. És azt hiszem, nagyon bátorítóak az előrelépések, és az, ahogyan a Game Pass és néhány új bejelentés kapcsán is haladunk,” tette hozzá Hood.
Szóval a cég örül mint majom a farkának, de a hardveres mélyrepülés kissé aggasztó…