Egy japán vizuális novella körüli botránnyal kapcsolatban alkotott véleményt a PocketPair vezérigazgatója.
Július során az Apathy Murder Club nevű vizuális novella alkotója és fejlesztője, Iijima Takiya a Twitteren megfenyegetett egy streamert (közvetítőt), aki megszegte a kérését, ami a játék Steam-oldalán volt olvasható. A kérés arról szólt, hogy augusztus 8-áig ne közvetítse senki sem a játékot. Általában a fejlesztők és kiadók nem nagyon szólnak ebbe bele, de Japán más tészta, pláne akkor, ha vizuális novelláról van szó. Az egyik „bűnöző” ugyanis le lett tartóztatva és vádat emeltek ellene… mert feltöltött az internetre pár felvételt!
A vizuális novellánál az a helyzet, hogy akit nézünk játszani, ő helyettünk megtesz mindent, amit mi magunk tennénk, így a teljes élményt megkapjuk. Iijima tweetjere aztán Mizobe Takuro, a Pocketpair vezérigazgatója is reflektált. A stúdió játéka, a Palworld 2 millió egyidejű játékost is meg tudott szólítani, és mostanában is könnyedén hozza az 50 ezret. Mizobe többnyire szimpatizál Iijimával, mert valaki rossz illeme miatt történt az egész ügy, és fontos lenne a fejlesztőknek és játékosoknak tiszteletben tartania egymás szabályait. Hozzátette, hogy a legtöbb tartalomalkotó betartja a szabályokat, és sok fejlesztő örül annak, ha a játékát élő adásban közvetítik például a YouTube-on vagy a Twitchen…
ゲームの実況に関して、ゲーム開発者ごとにスタンスは違うと思いますので、開発者と実況者が、お互いに尊重し合い、各人がルールを守るのは大切だと思います。
その上でですが・・・・
ポケットペアのゲームは全て配信自由です!…
— Takuro Mizobe | Palworld (@urokuta_ja) July 30, 2024
Viszont a Palworld népszerűsége azért történt meg, mert sokan közvetítették a játékot. Emiatt Mizobe nem tudja eléggé megköszönni nekik azt, hogy a Pocketpair játékait ennyire sok ember élvezi. Szerinte a játékok közvetítésének kultúrája magában véve gyönyörű dolog, és a tartalomalkotók emiatt nagy szerepet játszanak a játékipar élénkítésében.
És ezzel a gondolatmenettel nehéz vitatkozni. A játék sikere nem csak a fejlesztőkön múlik, hanem a közönségen is. Ha a játékos sokat szórakozik, akkor ezzel többen is érdeklődhetnek a termék iránt, és ez egy öngerjesztő folyamat, így még többen nézhetik meg, és még többen tölthetik el jól az időt.
Forrás: PCGamer