Habár a „free to play” trend egyre nyilvánvalóbbá válik, az Electronic Arts úgy véli, hogy az ő modellje sokkal hatékonyabb…
Hacsak nem történik váratlan fordulat a forgatókönyvben, az EA Sports FC 25 legnagyobb bevételi forrása az Ultimate Team módban található csomagok eladása lesz. A mikrotranzakciók már régóta az Electronic Arts aranytojást tojó tyúkjává váltak, ami felveti a logikus kérdést: ilyen üzleti modell mellett nem lenne-e jobb, ha a játék eltávolodna az éves megjelenésektől, és ingyenesen játszható („free to play”) játékká válna? A fejlesztő egyenes választ adott, és biztosít minket arról, hogy nincsenek nagy változások kilátásban.
Az Electronic Arts nem gondolkodik „free to play”-ben
A cég válasza a La Gazzetta dello Sportnak adott interjúban hangzott el. „A piacon szkepticizmussal találkoztunk a free to play-jel szemben. Amikor a játékosok belemerülnek ezekbe az élményekbe, hamar rájönnek, hogy ha teljes mértékben élvezni akarják őket, vagy versenyképesek akarnak lenni, akkor nem teljesen ingyenesek” – magyarázta az EA Sports FC márkáért felelős alelnöke (David Jackson). Számára az az elképzelés, hogy „viszonylag alacsony árért” több értéket kínáljanak. „Tíz évvel ezelőtt egy ‘Triple A’ játék ára a nagyközönség számára 60 dollár volt.”
„Az infláció ellenére ma is körülbelül ennyi az ár”.
„A játékot naponta frissítjük, és most [az EA Sports FC 24] több mint 300 napnyi tartalmat tartalmaz, amelyet vagy elköltesz, vagy nem. Nem kell fizetned azért, hogy játékbeli tárgyakat szerezz. A játékosok jobban szeretik, ha tisztában vannak azzal az értékkel, amit a játékban való pénzköltésért kapnak, mint egy ‘free to play’ élményt, ahol a csereérték nem ennyire egyértelmű” – magyarázta az EA Sports vezetője. Ebben az értelemben, és bár nyitottak arra, hogy változtassanak a véleményükön, „ha a rajongók másfajta üzletmenetet kérnek”, a fejlesztő megvédi, hogy az ő modelljük az, amely a legjobb szolgáltatást nyújtja a futballjátékok rajongóinak.
„Láttuk, hogy versenytársaink az iparágban az ‘ingyenesen játszható’ játékok felé mozdultak el, ahogyan a Konami is tette. Ez azonban még nem sikerült nekik. Ez részben annak köszönhető, hogy támaszkodunk az EA Sports-élményre: hiteles, innovatív és magas színvonalú. Jelenleg nem gondoljuk, hogy a dolgok változni fognak” – magyarázta a vállalat. Emellett, bár az interjúban nem említették, azt is meg kell jegyezni, hogy a sorozat évente több millió példányban fogy. Lehet, hogy nem ez a fő bevételi forrás, de soha nem szűnt meg nagyon nagy szeletet képezni a tortából.
Ha összehasonlítjuk az iparág többi részével, akkor rájövünk, hogy az Electronic Arts nagyon egyedi helyzetben van. A futballjátékok feletti uralmuk szinte vitathatatlan. Ez nagyobb mozgásteret biztosít számukra a döntések meghozatalában. Meglátjuk, hogy a dolgok meddig maradnak így. Habár az EA Sports FC 25 ellen szinte lehetetlen feladat felvenni a versenyt, a tervek szerint idén debütál véglegesen az ígéretes futballjáték, az ‘UFL’. Emellett a FIFA bejelentette, hogy saját videójátékot készít.
Forrás: La Gazzetta dello Sport