Miért nem folytatta a Baldur’s Gate-et a Larian? A stúdió vezetője válaszol!

Swen Vincke korrekt indoklást adott arra, hogy a Baldur’s Gate 3 után miért nem álltak neki komolyabban a negyedik epizódnak.

 

Nem véletlenül írtuk azt a szót, hogy „komolyabban”, ugyanis a belga központú csapatnak voltak tervei a Baldur’s Gate 4-re. Erről Vincke a PCGamernek mondott el több részletet. Szerinte ha valami kifejezetten sikeres, érthető, ha sokan arra kíváncsiak, hogy lesz-e ebből még több, és ők is megkapták a „mikor csináljátok meg a következőt?” kérdést. Csakhogy fejlesztőként sok, megszámláhatatlan órán keresztül ott voltak ebben a kicsiny, szánalmas barlangban, és ahogy kijönnek onnan a projekt elkészülte után, ők valamelyest sebezhetőek lettek.

Eredetileg a Larian nem akart a Baldur’s Gate 4-gyel foglalkozni, hanem inkább a harmadik részt akarták kibővíteni, mert ez volt a legkönnyebb út. Az engine megvolt, és minden készen állt a további tartalmak megvalósítására. A tempó gyors volt, mert „a gyártógép” még meleg volt, de végül a projektet átszabták egy új játékra, mert úgy gondolták, hogy megérte volna-e nekik, ha három éven keresztül egy kiegészítőn dolgoznának. De aztán ugyanez történt, amikor a Baldur’s Gate 4 alakult ki belőle, és végül a csapat úgy döntött, hogy jobb lenne valami mással foglalkozni, viszont a játék már részben játszható állapotban volt, és Vincke szerint a közönség igazán imádta volna, ha megvalósult volna a Dungeons & Dragonson alapuló IP új epizódja.

Szóval tervek voltak, de a Larian inkább valami mással szeretne foglalkozni. Azt már nem lehet elvenni a stúdiótól, hogy a Baldur’s Gate 3 az egyik legjobb szerepjáték lett, ami valaha megjelent. A játék PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re is elérhető, és ezen már csak azzal tudnának erősíteni, ha a Nintendo Switch még be sem jelentett utódjára is készülne egy port. (Nem lepődnénk meg, ha ez a háttérben titokban készül.)

A kivitelezésre tehát ne számítsunk.

Forrás: WCCFTech, PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)