Swen Vincke korrekt indoklást adott arra, hogy a Baldur’s Gate 3 után miért nem álltak neki komolyabban a negyedik epizódnak.
Nem véletlenül írtuk azt a szót, hogy „komolyabban”, ugyanis a belga központú csapatnak voltak tervei a Baldur’s Gate 4-re. Erről Vincke a PCGamernek mondott el több részletet. Szerinte ha valami kifejezetten sikeres, érthető, ha sokan arra kíváncsiak, hogy lesz-e ebből még több, és ők is megkapták a „mikor csináljátok meg a következőt?” kérdést. Csakhogy fejlesztőként sok, megszámláhatatlan órán keresztül ott voltak ebben a kicsiny, szánalmas barlangban, és ahogy kijönnek onnan a projekt elkészülte után, ők valamelyest sebezhetőek lettek.
Eredetileg a Larian nem akart a Baldur’s Gate 4-gyel foglalkozni, hanem inkább a harmadik részt akarták kibővíteni, mert ez volt a legkönnyebb út. Az engine megvolt, és minden készen állt a további tartalmak megvalósítására. A tempó gyors volt, mert „a gyártógép” még meleg volt, de végül a projektet átszabták egy új játékra, mert úgy gondolták, hogy megérte volna-e nekik, ha három éven keresztül egy kiegészítőn dolgoznának. De aztán ugyanez történt, amikor a Baldur’s Gate 4 alakult ki belőle, és végül a csapat úgy döntött, hogy jobb lenne valami mással foglalkozni, viszont a játék már részben játszható állapotban volt, és Vincke szerint a közönség igazán imádta volna, ha megvalósult volna a Dungeons & Dragonson alapuló IP új epizódja.
Szóval tervek voltak, de a Larian inkább valami mással szeretne foglalkozni. Azt már nem lehet elvenni a stúdiótól, hogy a Baldur’s Gate 3 az egyik legjobb szerepjáték lett, ami valaha megjelent. A játék PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re is elérhető, és ezen már csak azzal tudnának erősíteni, ha a Nintendo Switch még be sem jelentett utódjára is készülne egy port. (Nem lepődnénk meg, ha ez a háttérben titokban készül.)
A kivitelezésre tehát ne számítsunk.