A Phantom Blade Zero az év egyik legfelkapottabb játéka. Annak ellenére, hogy állítólag 2026-ra tervezik, ez az akciójáték már most mindenki figyelmét felkeltette, és sok rajongó várja a megjelenését. Az S-Game eddig csak a PS5-ös megjelenést erősítette meg, de úgy tűnik, hogy a csapatnak nincs kizárólagossági szerződése. Sajnos az Xbox-os megjelenés valószínűtlen, mivel egy fejlesztő nemrégiben elutasította a platformot, mondván, hogy „nincs rá szükség”, mert „nem kell az Xbox senkinek”.
Miért fontos: A Souls-like műfaj rendkívül népszerű minden platformon, beleértve az Xboxot is. Ezért ez az információ valószínűleg csalódást okoz majd az Xbox-felhasználóknak, akik remélték, hogy egyszer játszhatnak a Phantom Blade Zero-val.
Egy jelentés szerint a Phantom Blade Zero mögött álló csapat nemrégiben magyarázatot adott arra, miért hagyják ki az Xbox platformot. Ez az információ a ChinaJoy 2024 eseményen hangzott el, ahol a PlayStation bemutatta a Black Myth: Wukong-ot és a Phantom Blade Zero-t. A japán játékóriás részvétele azonnal találgatásokhoz vezetett a lehetséges kizárólagosságról. Azonban mindkét kínai stúdió gyorsan cáfolta a spekulációkat. A Black Myth: Wukong-ot már megerősítették Xboxra, bár a Game Science egy meghatározatlan késést jelentett be az Xbox kiadásra vonatkozóan.
A fejlesztők szerint a PlayStation segíti a stúdiókat a tesztelésben és a marketingben, de egyik csapat sem köteles kizárólagosságra. Állítólag ők dönthetnek arról, hogy mely platformokat támogatják. Egy anonim fejlesztő a Phantom Blade Zero mögött nagyon érdekes megjegyzést tett az Xboxról. A fejlesztő a PS5-öt és a PC-t emelte ki a legígéretesebb platformokként, és figyelmen kívül hagyta a Microsoft konzoljait. Egészen konkrétan így fogalmazott:
„Senkinek sem kell ez a platform (Xbox).”
A fejlesztő folytatta, mondván, hogy a Microsoft ökoszisztémájával nehéz együttműködni. Azt is érvelt, hogy az Xbox népszerűtlen Ázsiában, így nem érdemes erőforrásokat fordítani egy magas minőségű port létrehozására.
Bár nem ez az első alkalom, hogy ilyen megjegyzések hangzanak el, a fejlesztő szavai bizonyosan nagyon egyenesek voltak. Nem titok, hogy az Xbox soha nem volt túl népszerű Ázsiában, de a játékóriás mostanában mutat érdeklődést a piac felfedezése iránt.
Sajnos úgy tűnik, hogy a Microsoftnak még sok munkája van, mivel különböző fejlesztők nincsenek meggyőződve a jelenlegi erőfeszítéseiről.
Forrás: Tech4gamer