A Dragonflightban már bepillantást nyerhettünk abba, hogy mit tervez a Blizzard a World of Warcraft következő kiegészítőjében…
A World of Warcraft új nagyobb kiegészítőjének megjelenése előtt a Blizzard érdekes részleteket árult el a The War Within eredetéről és arról, hogyan készültek a gigantikus földalatti környezetek egy része, amivel a Diablo és a Starcraft fejlesztői már régóta foglalkoztak. „Már régóta dolgozunk a földalatti utazáson” – mondta a játék egyik vezető tervezője, Maria Hamilton. „Be kellett vezetnünk néhány technológiai újítást, hogy hatékony és az általunk elvárt mélységű legyen” – tette hozzá.
Az első tesztet a WoW előző kiegészítője, a figyelemre méltó Dragonflight és a hozzá tartozó Zaralek Cavern jelentette. A Blizzard elmagyarázta, hogy megpróbálták ezt a környezetet „elég nagyra alakítani ahhoz, hogy ne érezzük bejárhatónak vagy korlátozottnak […] még a föld alatt sem”. A The War Within új szintre emeli ezt az elképzelést, mivel „egy hatalmas barlangot” tartalmaz.
A World of Warcraft stílusosan készül a visszatérésre
„Ez olyasmi volt, amit a múltban nem tudtunk megcsinálni” – mondják a The War Within mögött álló emberek – „A Zaralek Cavern egy lehetőség volt arra, hogy valami újat csináljunk, és arra is, hogy megtanuljuk, hogyan lehet érdekes történeteket mesélni egy ilyen helyen, vagy hogy mekkora kell legyen” – folytatja Hamilton. A Dragonflight tökéletes tesztpálya volt a stúdió számára. „Nagyon fontos volt számunkra.”
„Azt akartuk, hogy úgy érezd, végtelen.”
Jordan Powers művész is kiemeli, milyen komoly tervezői munka volt, hogy az egészet ismerősnek, mégis újszerűnek érezzük. „Azt akartuk, hogy a játékosok ismerősnek érezzék, amit látnak. […] Fontos, hogy megállapítsad, hogy egy barlangban vagy, hogy még mindig a föld alatt vagy, hogy beteljesítsük ezt a fantáziát”. De ez az ismerősség – folytatja a művész – fokozatosan eltűnik, ahogy egyre mélyebbre és mélyebbre jutsz Azeroth mélységeiben, míg el nem éred a HollowFallt, egy gigantikus barlangi környezetet, amely a WoW-ban eddig soha nem látott vertikalitással rendelkezik.
„Azt akartuk, hogy úgy érezd, végtelen” – mondja Hamilton. „Ott lent van egy végtelen tenger; az a gondolat, hogy ez csak folytatódik és folytatódik és folytatódik.” Ez egy olyan egyedi helyszín – teszi hozzá a Blizzard művésze -, hogy a The War Within mögött álló csapat nagyon elégedett volt a játékosok reakcióival, akik a legutóbbi Blizzconon felfedezhették. „Látni, ahogy az emberek ott lent repkednek, és felkiáltanak, hogy >>Óóóóó!<. Ez az az élmény, amit mi kerestünk. Ami a bolygó közepén van, az nem az, amire számítanál. A művészeti csapat hihetetlen munkát végzett” – zárja.
Mint arról néhány hete beszámoltak, a The War Within további igazán látványos dizájn részleteket rejt, például Azj-Kahet félelmetes, pókoktól hemzsegő városát, amely olyan helynek ígérkezik, amelynek minden World of Warcraft rajongó az összes zugát fel akarja majd fedezni. A Blizzard új kiegészítője augusztus 27-én jelenik meg, bár attól függően, hogy melyik The War Within kiadást vásárolod meg, néhány nappal korábban is beszállhatsz a játékba.
Forrás: VG247