A fejlesztő felfedte az EA Sports FC 25 fő egyjátékos játékmódjának összes változását.
Az EA Sports FC 25 készítői évek óta újra és újra ugyanazokat a kritikákat hallják a karrier móddal kapcsolatban. A sorozat utolsó néhány játéka még FIFA-időkben elkövette azt a hibát, hogy túlságosan elhanyagolta az egyjátékos élményt. Ezt az Electronic Arts is jól tudta, de nem nagyon reagáltak a panaszokra. A focis játék új része azonban mindent megváltoztatott. Idén az egyjátékos mód lopja el a show-t a nagy dobásra készülő fejlesztők szerint!
Az EA Sports FC 25 jelentős fejlesztéseket eszközöl a karrier módban
Bár nem csak a karrier módban, de az egyik elem, amely az egyjátékos élményt még magával ragadóbbá teszi, a taktikát és a stratégiát érintő fejlesztések. Az új „FC IQ” rendszer lehetővé teszi, hogy olyan mélységű játékmodellt hozzaunk létre – az előzetes alfában látottak alapján -, amilyet az EA Sports FC 25-től nem is várnánk. Amellett, hogy kiválaszthatunk egy preferált stílust vagy formációt, játékosról játékosra kell haladnunk, kiválasztva a pályán betöltött szerepüket. Még ha két felhasználó alá ugyanazt a játékost is szerződteti, akkor is másképp fog viselkedni a pályán attól függően, hogy milyen szerepet osztunk rá.
Ezek a taktikai fejlesztések szilárd alapot teremtenek, amely még inkább testreszabhatóvá teszi a csapatépítést. Az Opta-val való partnerségnek köszönhetően a fejlesztők minden játékoshoz bizonyos szerepeket rendeltek. Egy játékos, aki azt a szerepet végzi, amire specializálódott, a minősítése felett fog teljesíteni. Ám ha olyasmire kényszerítjük, amit nem szokott csinálni, akkor kevésbé lesz hatékony. Ez azt jelenti, hogy egy átigazolási időszakban nem lesz jó, ha csak a legmagasabbra értékelt játékost vesszük meg. Meg kell győződnünk arról, hogy beleillik-e a játékmodellünkbe. Még ha egy sémában ugyanazt a pozíciót foglalják is el, az, amit két különböző játékos egy futballmeccsen csinál, még csak nem is hasonlít. Na, ez majd a meccseken fog megmutatkozni.
Ezek az új taktikai kiigazítások azzal a mellékhatással jártak, hogy megváltoztatták a fejlesztési tervek, az átigazolási piac és a fiatal játékosok felkutatásának módját.
Az akadémia is megerősödött Rush integrálásával. Időről időre barátságos tornákat játszanak majd ennek az EA Sports FC 25-be integrált új futballformátumnak a szabályai szerint, amelyeket ifjúsági játékosainkkal játszhatunk majd. Lehetőségünk lesz választani, hogy a jelenlegi pontszámukkal vagy a maximális potenciális értékelésükkel használjuk őket, hogy teszteljük mind a jelenlegi, mind a jövőbeli teljesítményüket. Az ötlet lényege, hogy tudjuk, hogyan fognak teljesíteni egy „valós” forgatókönyv szerint.
A meccs előtti mozgóképek visszatérése vagy a női labdarúgás integrálása a karrier módba szintén nagyon fontos fejlesztések. Sőt, még az EA Sports által „élő kezdőpontoknak” nevezett játékokat is kapunk majd. A karrier mód ezen új formája lehetővé teszi, hogy a valós helyzetet figyelembe véve vegyük át az irányítást egy csapat felett.
Az Electronic Arts közelebb kerül az RPG-hez
Sokan érzik, hogy a focis játékok egyik legjobb része az a „film”, amit a fejünkben készítünk. A „mentális történet”, ahogy a szakértők nevezik, ami miatt az ifjúsági akadémiáról érkező srácokat részesítjük előnyben, vagy egy 80-as átlagú srácot indítunk a 94-es helyett. A probléma az, hogy az EA Sports elhanyagolta a karrier módnak ezt a fontos aspektusát, és a jó hír az, hogy az új FC 25-ben rengeteg olyan változás van, ami érdekesebbé teszi a játékot.
Az utolsó nagy gond, amit az Electronic Arts az EA Sports FC 25-ben a karrier mód változtatásaival kíván megoldani, a játékmenet. A fejlesztőnek az online játékhoz oly jól alkalmazkodó megközelítése az egyjátékos módban sosem működött igazán. Ezért egy „szimulációnak nevezett játékmenet-típussal” egészítették ki a játékot, amely „lassabb, és célja, hogy az élmény közelebb álljon ahhoz, amit egy valódi futballmérkőzésen várnánk”. Ez a hab a tortán, ami remélhetőleg megörvendezteti a szólójáték rajongóit.
Az EA Sports FC 25 karrier módjában még van mit javítani. Egyesek egy jobb rendszert szeretnének a csapatváltáshoz a karrier során. Rengetegen kérték, hogy legyen egy online funkció, amely lehetővé teszi az online kooperatív játékot. Ez azonban szándéknyilatkozatnak tűnik az Electronic Arts részéről. Nem tudni, hogy a kiélezett versenyhelyzet, a jóindulat vagy a rajongók nyomása miatt, de az EA üzenete egyértelmű: az egyjátékos játék még mindig számít.
Forrás: Electronic Arts, FIFA U-Team