Az egyik nagyobb kiadó hallani sem akar arról, hogy egy nagy költségvetésű játéka (akármelyikről beszélhetünk itt) rögtön ott legyen a megjelenése napján például az Xbox Game Pass-on vagy a PlayStation Plus Extra/Premium szintjén…
A Gamesindustry készített interjút Strauss Zelnickkel, a Take-Two vezérigazgatójával. A témák között felbukkant az, hogy a Microsoft bátor cselekedetre vállalkozott: a Call of Duty: Black Ops 6 a megjelenés napján ott lesz az Xbox Game Pass játékkínálatában, ám csak akkor lehet hozzáférni, ha az Ultimate szintre fizetünk elő. A redmondi techóriás abban reménykedik, hogy ezzel többen elő fognak fizetni a szolgáltatásra (és annak is a legdrágább szintjére).
De miképp áll hozzá ehhez Zelnick? A Take-Two játékai követhetik-e a Microsoft példáját? „Úgy gondolom, hogy ha egy előfizetéses szolgáltatásban egy élvonalbeli címet prémium áron kínálnak, napról-napra, az legalább egy ideig az adott előfizetéses szolgáltatás felé tereli a fogyasztókat.” Viszont a Take-Two nem tenné rögtön a friss címeket ezeket a szolgáltatásokra, mert „racionális döntéseket hoznak meg”.
Érthető Zelnick álláspontja, ugyanis kicsivel több mint egy év múlva, 2025 őszén PlayStation 5-re és Xbox Series-re meg fog jelenni a Grand Theft Auto VI, és nekik sokkal jobban megérné, ha a játékot megvásárolják. Később biztos ott lesz a PlayStation Plus Extrán és az Xbox Game Pass-on, de először össze szeretnének hozni pár tízmilliónyi eladást (ez nem túlzás, mert a Grand Theft Auto V is bőven 100 millió felett jár), és a Grand Theft Auto Online új verziójában bizotsan megint rengeteg pénz rejtőzik majd nekik. Csakhogy így nem lesznek megint egyjátékos tartalmi frissítések; így járt a GTA V is.
Szóval a Take-Two nem nagyon fogja még a Borderlands 4-et sem így elérhetővé tenni (ez a játék biztosan készül a Gearboxnál, amit felvásárolt nem is olyan rég a kiadó), mert rögtön, több pénzt akarnak.
Forrás: VGC, Gamesindustry