Mivel viszonylag régi játékról van szó, teljesen érthető, ha ilyen könnyen működésre lehet bírni a böngészőnkben, de aztán nehogy ismét túl sok időt öljünk bele…
2019-ben már felbukkant ez az elképzelés, de az a verzió már offline van, úgyhogy talán el is felejtettük ez alatt az öt év alatt, hogy a Diablót böngészőből is futtatni lehetett. De ez a koncepció ismét köztünk van, ugyanis GalaXyHaXz és a devilution csapata közösen átszerkesztette a Blizzard még PS1-re is megjelent klasszikusának forráskódját, hogy át tudják portolni a WebAssembly-re, majd életre keltették az egészet a GitHubon.
Szerencsére nem olyan nehéz a böngészőnkben működésre bírni a Diablót, bár ehhez fel kell tölteni az egyik fájlt, a DIABDAT.MPQ-t. Ha ez megvan (például a GOG-os verzióból, amit manapság szintén fillérekért lehet megszerezni), akkor töltsük fel. Ha nincs, akkor van egy shareware változat is (ki emlékszik még erre?), és így is neki lehet ülni, bár ezzel a verzióval korlátozásokba futhatunk, ugyanis csak a warrior karakterosztály lesz nyitott, és nem lehet az NPC-kkel beszélni, ezért érdemes előhalászni azt a fájlt… kivéve, ha csak ki szeretnénk próbálni a böngészős élményt.
Ha esetleg telefonról játszanánk (nem mindenkinek van rögtön a közelében egy PC vagy egy laptop), akkor arról is megoldható, bár ekkor az érintőképernyős kezelést kell igénybe vennünk. Mindenesetre a böngészős játék nem újkeletű téma, és ha nem is a 2019-es Diablós próbálkozásra gondolunk, akkor korábban a Google Stadia is egy Chrome böngészőt igényelt.
Nem kell tartani attól, hogy egy ekkora kaliberű játék is simán működésre bírható a böngészőnkben, hiszen amihez 27 éve egy kifejezetten erősebb számítógép kellett, azt ma már a processzor grafikus képességei is képes futtatni (ha ilyen CPU-nk van), úgyhogy így nem kell rögtön a boltba rohanni egy Nvidia GeForce RTX 4090-ért. Az internetes Diablót amúgy ezen a weboldalon érhetjük el.
Forrás: PCGamer