Tim Sweeney, az Epic Games vezetője összefoglalta, hogy miképp áll a 2018 végén elindított Epic Games Store stratégiája; nem teljesen pozitív az összkép.
Az Epic Games Store egyik kedvező lépése az, hogy ingyenes játékokat kínál hétről-hétre, és néhány időszakban (például az év végén) pedig naponta (bár vannak ismétlődő játékok), így többek között a Grand Theft Auto V és a Civilization VI is a fiókunkhoz adható volt a felületen, ahol csak tavaly 580 millió játékot adtak így a fiókokhoz. De ez még akkor sem olcsó, ha csak töredékét kell az Epicnek fizetni a kiadóknak, fejlesztőknek ezek után. (Az Epic vs. Apple perből megtudtuk, hogy az ingyenes program első kilenc hónapjában 11,6 millió dollárt költött az Epic, de már hat éve kínál ingyenes címeket a platform…)
Tim Sweeney kommentjei közül viszont először az exkluzívokra vonatkozót idéznénk: „Rengeteg pénzt költöttünk exkluzív megállapodásokra. Néhány közülük rendkívül jól működött. Sok közülük nem volt jó befektetés, de az ingyenes játékok programja egyszerűen varázslatos volt.” Például a Ubisoftot tudta magához vonzani a cég, de 2021-ben azt hallottuk róluk, hogy több mint 300 milliót költöttek eddig csak ezekre. A Remedy Entertainmenttől az Alan Wake 2 volt az első olyan Epic-publikálta játék, ahol ők finanszírozták a fejlesztést is (a kiadási divíziót 2020-ban indította el Sweeney). De mi a pálya az ingyenes játékokkal?
„Az ingyenes játékosztás mint stratégia ellentmondásosnak tűnik, de a vállalatok pénzt költenek arra, hogy felhasználókat szerezzenek a játékokhoz. A Facebook-hirdetések vagy a Google keresőhirdetések révén történő felhasználószerzés költségeinek körülbelül negyedéért sok pénzt tudunk fizetni egy játékfejlesztőnek azért a jogért, hogy a játékukat terjessze a felhasználóinknak, és nagyon gazdaságosan tudunk új felhasználókat hozni az Epic Games Store-ba. És azt gondolhatnánk, hogy ez árt az Epic Game Store-ban található játékok eladási kilátásainak, de azok a fejlesztők, akik ingyenesen osztogatnak játékokat, valójában azt látják, hogy a fizetős játékaik eladása megugrik az áruházban, csak azért, mert az ingyenes játékuk növeli az ismertséget. És ez olyannyira így van, hogy gyakran előfordul, hogy a fejlesztők, amikor új játékot készülnek piacra dobni, megkeresnek minket, hogy szorosan együtt akarnak dolgozni egy ingyenes játék időzített kiadásán, csak azért, hogy növeljék a felhasználók figyelmét a következő játékukra. Ez nagyszerű dolog. És messze ez volt az Epic Games Store legköltséghatékonyabb aspektusa,” mondta Sweeney.
De az ingyenes játékokat játsszák is? Van, aki csak a fiókjához adja őket.
Forrás: PCGamer