Azért az már kissé vicces, amikor egy be sem jelentett játék esetében halljuk, hogy milyen történeti elemekkel rendelkezik… és ez mintha nem az első eset lenne a francia kiadó körül!
Az MP1st számolt be az Iridium kódnevű projektről, ami már tavaly márciusban felreppent. A szereplőválogatást Kim Hurdon rendezte (a szinkronhang castingigazgató több Ubisoft-projekten dolgozott már). Egy szörnyű háborút követően Highpoint City romjai között kutatnak a túlélők a felbecsülhetetlen értékű nyersanyagok után. Az egykor az emberi civilizáció csúcsának számító Highpointot most azok az erők ellenőrzik, amelyek legyőzték. Most valami olyasmi, ami egy börtön és egy balul elsült tudományos kísérlet között van. Az intenzív sugárzás megakadályozza, hogy a szerves emberek a háborús zónán belül működjenek, ezért az emberi elméket mechanikus héjakba másolják, lehetővé téve számukra, hogy felfedezzék ezt az ellenséges tájat.
Illegális csoportok küzdenek egymás ellen a túlélésért a pusztaságban, miközben a helyi hatóság fenntartja a rendet, amennyire csak tudja. Most, évtizedekkel Highpoint bukása után, valami idegen kezd megmozdulni a hamuban. Whittaker kétes múltú, és olyan munkákat vállal, amelyeket senki más nem vállal el. Őt irányítva megtapasztalhatjuk, mit jelent, ha az emberiségünket egy mechanikus kéregre cseréltük, mielőtt életünk utazására indulnánk. Lopakodásra, ravaszságra, valamint különféle járművekre és fegyverrendszerekre lesz szüksége, hogy elérje ennek a titokzatos helynek az epicentrumát. Csak ekkor fogja felfedni Highpoint legmélyebb titkait.
Akkoriban egy Octavia kódnevű karakterhez kerestek egy színésznőt. A minden bizonnyal a Skoda ihlette név mögött egy, a 20-as évei közepén járó nő található, és a szerephez egy sötétebb bőrű színésznőt kerestek. A jellemzése szerint Octavia az Event Containment Area Authority (ECAA) infrastrukturális részlegének alacsony beosztású alkalmazottja, aki az ECAA-n belüli hatalmas épület- és eszközhálózat építéséért és karbantartásáért felelős. Mindkét szülője elismert tudós volt Highpointban a háború előtt. Amikor az apokaliptikus esemény bekövetkezett, Octavia és az apja elmenekült, de az anyja Highpoint önjelölt vezetőjének, Isaac Armitage-nak a híve volt, és a robbanásban odaveszett. Lázadó karakter, aki az ECAA-ban nőtt fel, és nem szereti, ha megmondják neki, mit szabad ott tennie és látnia.
Egy olyan apa nevelte fel, akit arra kényszerítettek, hogy segítse saját nemzetének ellenségét. Nem kötődik a régi Highpointhoz, és emlékei sincsenek róla. az eseménytől elszigetelt terület az egyetlen világ, amelyet valaha is ismert. Amikor fiatal felnőtt lett, Octavia kénytelen volt korán felelősséget vállalni a családjáért, mivel apja depresszióval küzdött, és a munkán kívül végzett személyes kutatások megszállottja lett, ami végül munkanélküliséghez és az őrületbe süllyedéshez vezetett. Az ECAA épületeiről és protokolljairól szerzett bennfentes ismereteivel Octavia mellékesen pénzt keres azzal, hogy segít illegálisan becsempészni az alvajárókat a hálóba. Miközben az apja segített az ECAA-nak megérteni az eseményt, amely elpusztította a világát, megszállottja lett annak a hitnek, hogy a felesége valahogy még életben van, és végül eltűnt a hálóban, ami gyakorlatilag halálos ítélet az organikus lények számára.
Mindez bár izgalmas elképzelésnek hangzik, a Ubisoft eseményeit látva attól tartunk, hogy ez is törlés áldozata lehet. Így járt nemrég a Tom Clancy’s The Division Heartland is…
Forrás: MP1st