Ha ő fejlesztőként tevékenykedne, saját bevallása szerint a kiadók túlnyomó többségével nem lenne hajlandó tárgyalni, és ez eléggé erős kifejezés a Hooded Horse vezetőjétől.
A Gamesradar interjút készített Jason „Thor” Hallal, a Pirate Software vezetőjével, és itt szólalt meg Tim Bender, a Hooded Horse vezérigazgatója. Ő adta ki a lényegében egy ember által fejlesztett Manor Lordsot, és szerinte nem lenne hülyeség, ha a játékokat önkiadás formájában adnák ki a fejlesztők, bár ez felvetné a finanszírozás kérdéseit, mert általában a kiadó valamekkora összeggel támogatni szokta a fejlesztést, de cserébe nekik is be kell hozniuk a kiadásssal kapcsolatos kiadásokat…
„Ha lenne egy játékom, nem írnék alá a létező kiadók 90%-ával. Vannak olyan források, amelyekből tanulhatsz. Ez a fejlesztőknek szól: ha olyan ember vagy, aki hajlandó kimenni, és hajlandó elkezdeni olvasni, tanulni és gondolkodni ezeken a marketinges dolgokon, és megpróbálod a legjobbat kihozni magadból, akkor eljuthatsz egy olyan állapotba, ahol 90%-kal jobb vagy mint a kiadók 90%-a, és nem fogsz magadtól pénzt kérni. Sokkal jobban fogsz törődni a játékoddal, és különösen nem fogsz elkövetni bizonyos hibákat, amelyeket gyakran látok a kiadóknál… vagyis amikor egy játékot úgy próbálnak meg marketingelni mint valami mást, ami nem egészen az a játék, de szerintük jobban illik egy másik népszerű játékhoz. Az önkiadás egy jó út!”, mondta Bender.
Szóval így a fejlesztők alaposan meg tudják vágni a költségeiket, és ha saját maguk adják ki a játékukat, sokkal fontosabb lesz számukra az, hogy sikeres terméket adjanak ki a kezeik közül. Szerinte rengeteg játék ott bukik el, hogy rossz szerződések születnek. Ilyen az, amikor először a kiadónak ketyeg a kassza, amíg náluk nullszaldósra nem hozzák a bevételeket, és csak ezek után kezd a fejlesztőknek jönni a lóvé.
Szóval eléggé korrekt nyilatkozatot adott Bender, és nem is nagyon tudunk vele ebben vitatkozni.
Forrás: Gamesradar