Egy érdekes pletyka ütötte fel a fejét, de azóta a Redditről ez a poszt érdekes módon el is tűnt, viszont érdemes átnézni, hogy miről is lehetne szó.
A Thief története felettébb szomorú. Legutóbb 2014-ben láthattuk a franchise-ot, mert 2014 februárjában, tehát már tíz és fél éve jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra, PC-re, PlayStation 3-ra, illetve Xbox 360-ra a Thief, amit az Eidos Montréal fejlesztett és a Square Enix adott ki. Garrett nem kapott valami jó fogadtatást. Hiába voltak a lopakodós mechanikák és az újtajátszhatóság a játék pozitív elemei, de mégsem volt iránta kimagaslóan nagy érdeklődés.
Pedig tíz évnyi csendet tört meg a franchise a reboot megjelenésével. Ezt megelőzőleg ugyanis 2004 májusában érkezett az Ion Stormtól a Thief: Deadly Shadows, ám az Unreal Engine 2-t használó játék (a 2014-es a hármason futott) csak PC-re és Xboxra jelent meg akkoriban. Nem is volt rossz, sőt, egészen jó értékeléseket kapott anno a sajtótól. Főleg az egyik pálya benne, a Robbing the Cradle, ami kissé a túlélő horror műfajba is belenyúlt, a mai napig emlékezetesnek mondható. Ennek ellenére nem hozta a várt eladásokat, így a kiadó, az Eidos le is állította a negyedik rész, a Thief 4: Dagger of Ways fejlesztését…
A Redditen az azóta törölt pletyka szerint a 2014-es Thiefhez egy Master Thief alcímmel egy remaster készülhet, de őszintén szólva, ebben nem sok rációt látunk, hiszen már 2014-ben is halott volt a franchise, és ez egyfajta gyenge kísérlet volt a feltámasztásra. Pedig a harmadik rész nagyon jó volt, és csak azért bukott meg, mert nem fogyott olyan jól. (Manapság is van ilyenre példa: az Electronic Arts, a Motive és a Dead Space Remake hármasára kell gondolni.)
A pletyka nem hivatalos, és valószínűleg igazságtartalma sem volt valami sok. Az Eidos Montréaltól inkább a Deus Ex: Human Revolution felújítása lenne logikus, hiszen az eredetileg PS3-ra és X360-ra megjelent játékot könnyű lenne átportolni.
Forrás: Reddit