Kiszivároghatott, hogy mennyit kell a Supermassive Games eredetileg PlayStation 4-exkluzívként fejlesztett játékának remake-jéért, és bizony nem valami korrekt az árazás, ha igazak a pletykák…
Billbil-kun ezúttal nem a PlayStation Plus (Essential) játéklistájáról szivárogtatott a Dealabsen (régebben ő volt az, aki ezeket hónapról-hónapra, pontosan közölte a hivatalos bejelentés előtt), hanem egy másik Sony-pletykát lebegtetett meg. Ezúttal az Until Dawn Remake-ről van szó, ami a történetbe nem nyúl jelentősen bele, de a jelenetek és a grafika tekintetében az újgenerációs hardver, továbbá a szinte mindenki által használt Unreal Engine 5 jóvoltából sokkal látványosabb dolgokat és egy „intimebb élményt” kaphatunk majd kézhez.
A szivárogtató szerint az Egyesült Államokban 60 dollár lesz az Until Dawn Remake. Már ez is kissé nevetséges, de Európában persze ennél még drágább lesz, ugyanis errefelé 70 eurót kérnek elérte, tehát kb. 28 ezer forintot kell majd leszurkolni a játékért. Kanadában 80 dollár, Ausztráliában pedig 110 lesz (de „odalenn” általában minden többet kóstál, plusz a pénznem is kicsit gyengébb). De miért is nevetséges az ár? Egy másik példát is említenénk: amikor a The Last of Us Part II megjelent PlayStation 5-re, az alapból 50 euróért volt megvásárolható. Szóval a Sony kezdi feljebb srófolni az árakat még a remake-ek esetében is, így tényleg egyfajta Sony-adó az, amiért többet kell fizetni.
A magasabb árazás valószínűleg a közönség számára sem lesz valami kedvező lépés. Talán emiatt csökkenni fognak az eladások, és így a Sony majd emiatt fog panaszkodni, hogy nem voltak olyan jók az értékesítések, mint amit a cég elvárt volna tőle. Ez egyfajta mohóság, be kell ismerni: minél több pénzt akarnak rögtön a megjelenéskor kiszedni a rajongókból, és ezért megkockáztatják, hogy többet elkérnek a remake-ért.
Az Until Dawn Remake amúgy október 4-én, kicsivel több mint nyolc évvel a PlayStation 4-es eredeti után érkezik PlayStation 5-re és PC-re (a PS4-re 2015. augusztus 25-én jött ki). Az árazás még nem hivatalos.