A fejlesztők túlnyomó többsége szerint nem kell fizetős játékba mikrotranzakció!

Úgy vélik, hogy a prémium játékokba (tehát ezek nem ingyenesek címek) nem nagyon kell plusz monetizációt tuszkolni, de ezen valószínűleg csak röhögnek a kiadók, mert ők erőltetik ezt (elég annyit mondanunk, hogy Electronic Arts és Ultimate Team).

 

A kiadók nagyon éhesek a pénzre. Erre példa a Star Wars Outlaws. Még meg sem jelent a Massive Entertainment játéka, de a Ubisoft megjelenés utáni menetrendjében már nyakig ott vannak a mikrotranzakciók. Egy teljes áron kiadott játékról beszélünk. De eközben a Devcom 2024-en megkérdezett 300 fejlesztő 89%-a nem így vélekedik: szerintük a prémium játékokban nincs helye a mikrotranzakcióknak, mert anélkül, avagy buy-to-play modellel is sikeresek tudnak lenni.

De eközben sokkal ritkábban látunk olyan fizetős játékot, amiben NINCS plusz monetizáció. A megkérdezettek 65%-a fizikai és digitális játékok esetében is hisz a prémium üzleti modellben. 81%-uk állítja, hogy a cross-platform többjátékos lehetőség is szükséges a sikerhez. Egy megkérdezett azt mondta, hogy a legjobb üzleti modell a free-to-play, reklámokkal megtűzdelve. (Biztos mobilos fejlesztő volt!) 31%-uk minimálisan szeretné csak használni a mesterséges intelligenciát, míg 21%-uk az MI-t a kódoláshoz és a gyártáshoz, hogy könnyebbé váljon a munka. 18%-uk a marketinghez és a kommunikációhoz (!?) alkalmazná…

A játékiparral kapcsolatos kihívásokról is kérdezték a fejlesztőket. 55%-uk azt hiszi, hogy a piaci telítődés a legnagyobb probléma, míg 45%-uk szerint a fejlesztési költségek okozzák a legnagyobb fejtörést. Mind a két témakör gyakori az iparban: előbbi a műfaji telítettség esetében logikus. Ilyen lesz például a Concord szituációja is: egy többnyire free-to-play játékok által uralt műfajban próbál prémium címként sikeressé válni. A leépítésekkel kapcsolatban 57%-ük úgy véli, hogy ugyanolyan (vagy még gyorsabb) tempóban folytatódnak a következő 12 hónapban, míg 43%-uk szerint belassulnak, és jobbá válik a helyzet.

Úgyhogy nem nagyon optimista a hangulat, és ennél jobb helyzetre rövid időn belül ne is számítsunk (a mai hírekben lesz még szó egy újabb leépítésről…).

Forrás: WCCFTech, Venturebeat

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu