A Black Myth: Wukong legnagyobb nyertese a Sony?! Íme a játék újabb eredménye!

Kína nem a PlayStation fő piaca, de a Black Myth: Wukong olyan mértékben lendítette fel a PS5-eladásokat, amire talán még a Sony sem számított…

 

 

A Black Myth: Wukong sikere valószínűleg nem meglepő. Különösen, ha figyeljük a Steam statisztikáit, hiszen a Valve boltjában ez a második legtöbb egyidejű játékossal büszkélkedő játék jelen pillanatban. A Game Science akció-RPG-je a kínai konzoljáték-piac paradigmaváltását célozza. Ugyanis más tehetséges stúdiókat is ösztönözhet arra, hogy globálisan is kiadjanak címeket, amiből a játékosok és a vállalatok egyaránt profitálnának.

A Bloomberg azonban arról számolt be, hogy a PS5 előretört a kínai piacon, méghozzá a Black Myth: Wukongnak köszönhetően! A játék ugyanis állítólag „szokatlan PlayStation 5-vásárlási hullámot” indított el. Megemlítik, hogy a Sony konzolja már egy héttel a cím megjelenése előtt a legkelendőbb elektronikai cikk lett az ország legnagyobb webáruházán, az Alibabán. Nem lenne meglepő, ha a lendület még néhány hétig kitartana. Tekintve, hogy a Game Science RPG-je a vártnál nagyobb sikert aratott.

Ez azért fontos a Sony számára, mert Kína nem a PlayStation fő piaca.

Valójában a konzolok piaca messze nem akkora az országban, mint hinnénk. Az utóbbi időben láthattuk a japán cég erőfeszítéseit, hogy belépjen erre a területre, például a ChinaJoy rendezvényen való részvételt a Phantom Blade Zero részvételével. Ennek eredményeként a Sony eladásai megduplázódtak az előző év azonos időszakához képest.

 

A Black Myth: Wukong fellendítheti a kínai piacot

 

Legalábbis ez a Niko Partners piaci elemzőinek a következtetése. A Black Myth: Wukong azt a tendenciát képviseli, hogy a kínai stúdiók képesek felvenni a versenyt a nyugati és japán stúdiókkal. Az a tény, hogy egy ilyen fizetős kontra free-to-play cím sikeres lett Kínában, a piacon belüli dinamika változását is jelzi. Még a Phantom Blade Zero fejlesztője is azt mondta, hogy a Wukong segíthet a kínai piacon. Ez pedig olyasmi, amit idővel valószínűleg látni fogunk. Koreában például a Stellar Blade vagy a Lies of P sikere arra késztette a kormányt, hogy „kirakat” legyen a kiadók számára, és milliókat fog befektetni az iparágba.

Forrás: Bloomberg, Niko Partners

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu