Hartmann ezeket a megjegyzéseket egy nemrégiben az IGN-nek adott interjúban tette, amikor arról kérdezték, hogy mi a véleménye a SAG-AFTRA szakszervezet által nemrégiben elrendelt nagy sztrájkról, miután nem sikerült elfogadható védelmet kialakítaniuk tagjaik számára az AI használatával kapcsolatban.
„Úgy értem, vigyáznom kell, mert nagy cég vagyunk, és foglalkozni kell ezekkel a szervezetekkel, szóval nem igazán szeretnék belekeveredni,” mondta. „De amikor az AI-ról beszélünk, először is, remélhetőleg segít új játékmechanikai ötletek kitalálásában, ami nem von maga után munkát elvesztést senkitől.”
„És különösen a játékoknál, nem igazán van színjátszás… A csapat nagy része programozásban dolgozik, és ez nem fog változni, mert minden az innováción alapul. Ha az AI bármit is érint, az a mindennapi, unalmasabb részek lesznek.”
Korábban Hartmann kifejezte reményét, hogy az AI felgyorsíthatja a videojátékok fejlesztését, mivel az jelenleg „túlságosan hosszú ideig tart, akár öt évig egy játék esetén.”
„Ideálisan három évre csökkenthetjük, hogy többet iterálhassunk, ami egy kicsit csökkenti a költségeket is. Nem gondolom, hogy a költségek drámaian csökkenni fognak, de legalább gyorsabban buksz el, és tovább mehetsz, amíg meg nem találod a helyes megközelítést.”
A SAG-AFTRA sztrájkot a múlt hónapban kezdeményezték, miután a szakszervezet nem tudott elfogadható védelmet biztosítani tagjai számára az AI használatával kapcsolatban.
A SAG-AFTRA október óta tárgyalt több videojáték-gyártó céggel és teljesítményprodukciós ágaival, köztük az Activision Productions, Blindlight, Disney Character Voices, EA Productions, Formosa Interactive, Insomniac Games, Epic Games, Take 2 Productions, VoiceWorks Productions és WB Games cégekkel.
A fő tárgyaló, Duncan Crabtree-Ireland hozzátette: „A videojáték-ipar évente milliárd dolláros profitot termel. Ennek a sikernek a mozgatórugója a kreatív emberek, akik megtervezik és létrehozzák ezeket a játékokat.”
„Ez magában foglalja a SAG-AFTRA tagjait is, akik életre keltik a felejthetetlen és szeretett játék karaktereket, és megérdemlik és követelik ugyanazokat az alapvető védelmeket, mint a film, televízió, streaming és zene előadói: tisztességes kompenzációt és az AI használatra vonatkozó tájékozott beleegyezés jogát az arcuk, hangjuk és testük használatával kapcsolatban.”
„Őszintén szólva, megdöbbentő, hogy ezek a videojáték-stúdiók nem tanultak semmit az elmúlt év leckéiből – hogy tagjaink kiállhatnak és követelhetik a tisztességes és méltányos bánásmódot az AI tekintetében, és a közvélemény támogat bennünket ebben.”
A videojáték-producerek interaktív médiamegállapodásban részt vevő képviselője csalódottságát fejezte ki, hogy a szakszervezet úgy döntött, távozik „amikor már olyan közel voltunk egy megállapodáshoz.”
Forrás: VideoGameChronicles