Christoph Hartmann, az Amazon Games vezetője arról is beszélt, hogy miképp alkalmazná a mesterséges intelligenciát a játékfejlesztésben.
Az Amazon Games főképp MMO-iról (Lost Ark, Blue Protocol, Throne & Liberty) ismert. De mostanában ezen túl is terjeszteni kezdenek, és erről a Gamescomon is szó esett. Akkor egy kicsit őrült co-op akciójátékot, a King of Meatet jelentették be, ami az eddigiekhez képest jelentős változás. Hartmann az IGN-nek adott interjújában beszélt arról, hogy eközben a már régebben bejelentett Gyűrűk ura MMO-juk hogyan is áll:
„Mint tudod, ott van a Tomb Raider és mások, szóval ez nyilvánvalóan ettől függetlenül meg fog történni. De azt hiszem, ami még ennél is fontosabb, hogy új ötletekre és új fejlesztőkre fogadunk, ami nagyon kevés… de még nem vagyunk egy befutott kiadó, de még mindig egy nagy cég vagyunk. Még mindig próbáljuk megtalálni a horgot, megtalálni azt az ötletet, hogy mi is az, mert nem akarjuk csak úgy újra és újra ugyanazt csinálni,” mondta Hartmann. Szóval még túl korai róla beszélni, bár még júliusban ennek ellenkezőjéről volt szó. A forgatókönyv egyszerűen nem jött akkor össze nekik.
És miképp vélekedik a mesterséges intelligenciáról? „Óvatosnak kell lennem azzal, ami itt van, mert mi egy nagy cég vagyunk, és minden ilyen szervezettel foglalkoznunk kell, így nem igazán akarok belekeveredni, de amikor az MI-ről beszélünk, először is, remélhetőleg segíteni fog nekünk abban, hogy új játékötleteink legyenek, aminek semmi köze ahhoz, hogy bárkitől is elvegyük a munkát. És különösen a játékok esetében nem igazán van színészi játékunk… A csapat nagy része a programozásban ül, és ez nem fog eltűnni, mert ez az egész az innovációról szól. Ha elvesz valamit, akkor az tényleg az unalmas részek lesznek,” tette hozzá Hartmann.
A minap az új Tomb Raider kapcsán már idéztük az interjút, de így is felettébb úgy tűnik, hogy a cég nem akarja nagyon elsietni.
(A nyitókép az Amazon Gyűrűk Ura sorozatának artworkje, egyáltalán nem biztos, hogy a két médiumnak köze lesz egymáshoz.)