Hihetetlen: négy hónap, rengeteg játékmenet-szivárgás, és több ezer játékos után végre megerősítette Gabe Newell cége, hogy ez nem valami hoax, hanem egy létező játék…
Májusban hallottunk először a Deadockról, ami azóta elég szépen elterjedt az interneten. Egy raklapnyi játékmenetes videó, egy nyilvános subreddit, illetve több mint 44 ezer egyidejű játékos jellemzi a Valve eddig eléggé (és eléggé sikertelenül…) titkolt játékát. Már a SteamDB-n is ott van, de ennek ellenére Gabe és csapata egy betűt nem volt hajlandó kinyögni róla. Ám ennek vége: a Deadock megkapta saját Steam-oldalát, és már nincsen embargó sem: lehet beszélni a játéktapasztalatról, és meg lehet osztani a felvételeket is.
A Deadlock Steam-oldala még eléggé üres, de legalább már létezik. Van rajta egy teaser videó, pár alacsony felbontású koncepciós rajz, és szinte minden sarkon feltüntették, hogy egy többjátékos cím, ami korai állapotban van fejlesztésében, így sok ideiglenes művészeti elem és kísérleti játékmenetes rész található benne. Tehát a Valve a csillagokat is leesküdi az égről, hogy elhiggyük, hogy tényleg nincsen még „boltra kész” állapotban…
Deadlock developers allowed public conversations about the game. You can freely share and discuss gameplay footages from now on.
„Nothing else is changing with our state of development. We are remaining invite-only and continue to be in an early development stage with lots of… pic.twitter.com/QnNtGP9PVo
— Gabe Follower (@gabefollower) August 23, 2024
Kívánságlistára még nem lehet tenni, ami azért nem valami gyakori. Mindenesetre a Valve-rajongó Gabe Follower a Twitteren megosztott egy képet a Deadlock Discord-szerveréről, ahol egy Valve-alkalmazott (aki ott Yoshi néven fut) azt írta, hogy most már nyilvánosan lehet beszélni a Deadockról, így annak közvetítése, az erre fenntartott weboldalak létrehozása és a róla való diskurzus mind engedélyezett. Viszont semmi más sem változik a fejlesztési állapotban. Továbbra is meghívásos alapon lehet csak játszani, és korai fejlesztési állapotú címről van szó sok ideiglenes művészeti és kísérletező játékmenetes elemmel.
A Deadlock tehát egyfajta puha rajtot akar venni (ennek az angol kifejezését jobban ismerhetjük: soft launch), azaz egyre inkább megnyitják a kaput a közönség előtt anélkül, hogy nyíltan kimondanák, hogy na EKKORTÓL lesz a Valve játéka mindenki számára elérhető. Ilyen stratégiát főleg mobilos címeknél szoktak használni.