PC-n legalábbis a játék nem nagyon tűnik annyira izmosnak, ha az ottani közönség méretét vesszük figyelembe; napokkal a megjelenés után ez bizony aggasztó…
A Concordról itt már részletesebben kifejtettük a véleményünket, de már ott is azt emeltük ki, hogy a 40 dolláros (16 ezer forintos) árcímke még hátulütője lehet a Sony élő szolgáltatásos (live service) játékának. A PlayStation Store-on sajnos nincs lehetőségünk ellenőrizni, hogy egy játékot hányan játszanak, de a hero shooter műfaj PC portja esetében a SteamDB-t használhatjuk, hogy lássuk, hogy a nyitó hétvégén hány játékosa volt egyidejűleg…
697. Ez nem valami rossz vicc: egyidejűleg HATSZÁZKILENCVENHÉT játékosa volt a Concordnak! És ne felejtsük, hogy általában a nyitó napok, hetek során szokott egy játék rekordokat felállítani, úgyhogy ehhez képest csak csökkenni fog a játékosok száma. Ehhez képest 2023 egyik legnagyobb bukása, a The Lord of the Rings: Gollum is nagyobb számot tudott felmutatni, ugyanis annak a Steames rekordja (amit még 2023. május 25-én állított fel) 758 egyidejű játékosa volt. Ez azért felettébb kínos, ugyanis egy live service játék esetében ennél 697-nél több játékost kellene felmutatni, különben nem feccölnek bele több időt és pénzt, majd gyorsan a kukába vágják a játékot!
A Helldivers 2 is hasonló árcédulával rendelkezik, de az műfajillag eltér attól, amit a Concord kínál. Kevesebb MMORPG-s „plusz” volt benne mint mondjuk a Destiny-ben vagy a Warframe-ben, de sokkal inkább a fejlődésre és a történetmesélésre koncentrált, így a Killing Floor felé hajlott ebben a tekintetben az Arrowhead játéka. De a Concordnak tényleg az lesz a legnagyobb problémája, hogy egy túlzottan telített műfajban próbálja megállni a helyét.
Destiny, Overwatch, XDefiant, Apex Legends, The Finals, vagy akár a Valve által VÉGRE megerősített Deadlock – és ez csak néhány példa, ami hasonló stílusú, és sok játék esetében nincsen „belépő díj”. A Concordnak pedig van, és ezen a játékon a fejlesztői nyolc éven át dolgoztak. Valóban? Mi is jelent meg 2016-ban, ami ezt a műfajt alaposan talpra állította (a 2007-es Team Fortress 2 után)? Az Overwatch…