A Suicide Squad: Kill the Justice League egykori fejlesztője erős frusztrációját fejezte ki az Xbox Series S-re való optimalizálás kihívásai miatt, „idegesítőnek” nevezve a konzolt, és azt kívánva, hogy „bárcsak sose létezett volna.” Ez a kemény kritika egyre növekvő aggodalmak közepette hangzik el, amelyek szerint az Xbox Series S hatással van a játékok teljesítményére és késésekhez vezet a megjelenésekben.
Az Xbox Series S a 2020-as ünnepi szezonban debütált a jóval erősebb Series X mellett, mint egy költséghatékony alternatíva. A 299 dolláros árcéduláját kisebb tárhely, lemezmeghajtó hiánya és egy olyan chipkészlet tette lehetővé, amely papíron jelentősen gyengébb, mint a Series X-é. Ennek ellenére ugyanazokat a funkciókat kínálja, mint nagyobb testvére, így vonzó opció a költségtudatos játékosok számára. Ennek ellenére a konzol hosszú távú életképessége heves viták tárgya, mivel sok fejlesztő a fejlesztési folyamat akadályának látja.
A játékfejlesztők ritkán beszélnek nyíltan az adott platformokra való fejlesztés kihívásairól, de néhányan már kifejezték aggályaikat az Xbox Series S-sel kapcsolatban. Egyikük Del Walker, aki korábban a Naughty Dognál, a Respawnnál és a Rocksteadynél dolgozott vezető művészként, és legutóbb a Suicide Squad: Kill the Justice League-en dolgozott. Egy tweetre reagálva, amely az Xbox közelmúltbeli nehézségeit, köztük a Black Myth Wukong késlekedő megjelenését tárgyalta, Walker azt sugallta, hogy az Xbox Series S részben felelős ezekért a késésekért.
A Suicide Squad egykori fejlesztője durván nekiment az Xbox Series S-nek
Walker nem fogta vissza magát, amikor a Series S-t „idegesítőnek” nevezte az optimalizálás szempontjából, és azt jósolta, hogy további késések és akár az Xbox platform teljes mellőzése is bekövetkezhet a konzol korlátai miatt. Bár megjegyzései kemények, nem alaptalanok; az idei év egyik legjobban várt játéka, a Baldur’s Gate 3 is késleltette Xbox megjelenését a Series S-re való osztott képernyős co-op optimalizálási nehézségei miatt. A Microsoft végül engedélyezte a fejlesztőnek, a Larian Studiosnak, hogy a játékot osztott képernyős co-op nélkül adja ki az Xbox Series S-re, ami ritka kivétel a Series X és Series S közötti funkcióparitási szabály alól.
Ezen kihívások ellenére nem minden fejlesztő osztja ezt a negatív véleményt. A Larian Studios vezérigazgatója, Swen Vincke megvédte az Xbox Series S-t, és a Steam Deckhez hasonlította fejlesztési terhek szempontjából, azt sugallva, hogy a Series S csak egy a számos hardverkonfiguráció közül, amelyeket a fejlesztőknek figyelembe kell venniük. Ez a folyamatban lévő vita megosztja a játékos közösséget abban, hogy az Xbox Series S akadály vagy egyszerűen csak a játékok hardveres sokszínűségének egy része, amellyel a fejlesztőknek meg kell küzdeniük.
Forrás: Gamerant