A MachineGames bár alkalmazni fog pár puzzle-t, lesz egy felettébb kreatív tipprendszer, hogy ne kelljen a megoldás után keresgélnünk.
A minap azt írtuk az Indy-ből készülő játékról, hogy a fejlesztők szerint teljesen badarság lenne, ha egy lövöldözős játékot kapna Indiana Jones, de a stúdió a PCGamernek arról is beszélt, hogy lesznek megoldandó feladványok is. Hatalmas, kőből készült fogaskerekek, amik ősi gépezeteket hajtanak meg? Ez abszolút olyasmi, amit el tudunk Dr. Jones mellé képzelni. Így volt vele a MachineGames is, és annak kreatív igazgatója, Jens Andersson kifejtette, hogy miképp fognak lekötni minket anélkül, hogy megtörnék a játékban való elmerülést, avagy az immerziót.
„Szükségünk van arra, hogy ezek a rejtvények kihívást jelentsenek. Nem akarjuk, hogy ilyen filmes díszletekké silányítsuk őket. Meghúzod a kart, és a régi mechanikák kioldódnak. Rendes rejtvényeknek kell lenniük. A cél az volt, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, hogy kihívást jelentsenek, de ne akadályozzanak meg. A játékosoknak soha nem szabadna elakadniuk ebben a játékban – ha ez bekövetkezik, akkor kudarcot vallottunk.
Van egy súgórendszerünk, tehát ha mégis elakadsz, nem akarjuk, hogy a YouTube-ra menj, hogy megkeresd a megoldást, mert az megtöri az immerziót és az rossz. Azt akarjuk, hogy a játékban maradj. De felismerjük, hogy a képességek szintje változó. Szóval lefotózhatod a rejtvényt, és Indy segít, ad egy javaslatot, és ha több információra van szükséged, folytathatod a munkát,” mondta Andersson.
Az ötlet nem rossz: nem fogja direkt a szánkba rágni a játék, hogy mi a teendőnk, és csak akkor fog nekünk segíteni, ha közvetlenül erre lenne igényünk. Így a kecske is jól tud lakni, továbbá a káposzta is megmarad. Az Indiana Jones and the Great Circle december 8-án fog megjelenni Xbox Series-re és PC-re (és fenn lesz az Xbox Game Pass kínálatában is), a PlayStation 5 port pedig valamikor 2025 tavaszán fog megjelenni.
Forrás: PCGamer