Gabe Newell új MOBA-lövöldéje, a Deadlock felkapott a Steamen, az ehhez hasonló poénok pedig sokak figyelmét felkeltik.
Hosszú időn át nyílt titok volt a Deadlock. A Valve úgynevezett „titkos játéka” naponta több tízezer embert gyűjtött össze, mióta a múlt héten a cég végre hivatalosan bejelentette és elérhetővé tette egyes tesztelők számára. Ezzel Gabe Newell csapata feloldotta a játékról készült képek és említések tilalmát a közösségi médiában. Ugyanakkor meghagyta nekünk a végső poént egy karakterről: mivel a fejlesztőcsapat még nem messze nem fejezte be a játékot, egyik hősének leírása arra korlátozódik, hogy egyszerűen „s*ggfejnek” nevezik.
A játék egyik hősének, Jacob Lashnek a rövid leírása ironikus és gondtalan hangvételével keltette fel a közösség figyelmét. Egy olyan műfajban, ahol a karakterek gyakran mély és összetett háttértörténettel rendelkeznek, a Valve döntését, hogy Lash-t ilyen közvetlen és szokatlan módon jelöli meg, friss levegőként fogadták. Habár ez a szöveg valószínűleg csak ideiglenes, néhány játékos máris kifejezte, hogy szeretné, ha ez a leírás maradna a jelenlegi formájában, a játék tiszteletlen szellemiségének bizonyítékaként.
Azonban, bár Lash sokak figyelmét felkeltette, vannak más hősök is, akik szintén a (jóhiszemű) passzivitás és az időhiány e keverékét tükrözik egy olyan projektben, amely kiemeli magát a többi közül. Például Yamato, a futurisztikus szamuráj egyenruhát kedvelő japán hősnő leírása japánul van, mert – nem meglepő módon – ez az ő nyelve.
A Valve világossá tette, hogy a Deadlockban minden változhat, a karakterek képességeitől kezdve a leírásokon át a hátterükig.
Ez azt jelenti, hogy még ha Lash jelenleg csak „egy s*ggfej” is, a jövőben részletesebb háttértörténetet kaphat. Egyelőre azonban a játékosok élvezhetik ezt a bepillantást egy olyan játék fejlesztésébe, amely nem fél nevetni önmagán, így a hivatalos megjelenésre való várakozás még izgalmasabbá válik.
A Deadlock napról napra nagyobb rajongótáborra tesz szert
Egyre több ismert név tesz próbát a Deadlockkal. A híres streamer és egykori profi játékos, Shroud dicsérte a Valve új játékát, amely a MOBA és a harmadik személyű hős lövöldözős játék hibridje. A műfajban való jártasságáról ismert Shroud játszani és streamelni kezdte a Deadlockot, és a legjobb TPS-játéknak nevezte, amit valaha kipróbált. Kiemelte a játék mechanikájának összetettségét és változatosságát, megemlítve, hogy még 1000 óra sem lenne elég a teljes elsajátításához.
Forrás: PlayDeadlock, Mobalytics