Jelenleg még nem fut tökéletesen az egyik platformon a GSC Game World játéka, de ennek ellenére az ukrán fejlesztők hálásak a Microsoft segítségéért.
A WCCFTech a Gamescomon interjút készített a GSC Game World két tagjával, Slava Lukyanenkával (a vezető producerrel) és Zakhar Bocharovval (a PR-osukkal), hogy megtudja a site, mi van még hátra a fejlesztőknek a megjelenés előtt, és kiderült, hogy az Xbox Series S-re optimalizálni kell még a játékot, ugyanis azon még nem valami jó a teljesítmény, és ebben a Microsoft igyekszik mindent megadni a csapatnak:
„Nos, a csapatunk elég érett ahhoz, hogy a játék számos aspektusáról maga gondoskodjon. Mégis az Xbox-csapat tudja a legjobban, hogyan teljesít az Xbox, és mi a jobb, ha olyan esetekben mint amikor mélyebben bele kell mennünk az optimalizálásba. A Microsoft csapata többször is meglátogatott minket, és alapvető szakértelmet nyújtottak azzal kapcsolatban, hogy mit tehetnénk még, amire mi nem gondoltunk. Még nincs vége. Az Xbox Series X mellett még mindig dolgozunk az Xbox Series S optimalizálásán. Ez jól halad, és az Xbox-csapat is sokat tesz hozzá.
Az Xbox Series X-en kétféle üzemmód áll rendelkezésünkre. Az egyik a Performance Mode, ahol a S.T.A.L.L.K.E.R. 2 60 FPS-sel és kicsit más grafikával fut mint a Quality Mode-ban, ami szuperül néz ki a sok tükröződéssel és a nagy felbontású textúrákkal, de 30 FPS-sel fut. A két megközelítés kombinálásával próbálunk hasonló élményt elérni az Xbox Series S-en. Egyelőre 25 FPS körüli értéken állunk rajta, de még van hova optimalizálnunk,” mondta Lukyanenka.
Bocharov arra tért ki, hogy milyen is a Game Pass-kapcsolat, ugyanis a Zónában játszódó játék természetesen az előfizetéses szolgáltatásán keresztül is elérhető lesz: „A Microsoft semmilyen módon nem kényszerít minket arra, hogy bármilyen időpontban kiadjuk a játékot, vagy csak úgy kivegyünk valamit, vagy valami ilyesmi. Valójában a Microsoft szuperül támogat minket. Nem igazán kértünk meg senkit a Microsofttól, hogy legyen a barátunk, de Sarah Bond nyilvánvalóan a játék barátja. Phil (Spencer) szuperül támogatott, ahogy a Microsoft összes csapata is. Nem helyeztek ránk semmilyen plusz nyomást.”
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Shadow of Chornobyl november 20-án fog megjelenni Xbox Series-re és PC-re, és az első naptól kezdve fenn lesz az Xbox Game Pass kínálatában (feltehetőleg az Ultimate előfizetőknek). Az Epic vs. Apple pereskedésből megtudtuk, hogy feltehetőleg három hónapon át lesz Xbox-exkluzív az ukrán stúdió játéka.
Forrás: WCCFTech