TESZT – Ha már nyár vége felé szokott a televízióban felbukkanni a magyarul A hegyi doktor néven futó sorozat (ami részben a német, részben az osztrák közmédia által készül), ami amúgy is az osztrák Alpokban játszódik, abszolút találó a cím, ugyanis a Dungeons of Hinterberg is ezt választotta lokációjául. Ez amúgy egy közel másfél hónapja megjelent akció-RPG.
A játékon amúgy egy osztrák stúdió, a Microbird Games dolgozott, így náluk hitelesebben nehezen lehetett volna ábrázolni az országot és a helyszínt a kb. tizenkét óra alatt végigjátszható RPG-ben.
Louisa nagyszerű nyaralása
A Dungeons of Hinterberg (végéig csak DoH) nem fogja a történettel eladni magát, ugyanis Louisa nyaralni ment Hinterbergbe, hogy felfedezze a dungeonöket. Ennyi. A játékban vannak napszakváltások, és mindegyik résznek van jelentősége. Ha nappal van, mehetünk vásárolni, megnézhetjük a helyi nevezetességeket, vagy nekiülhetünk valamelyik dungeonnek (hülyén hangzik, hogy várbörtön). Este be lehet ülni a kávézóba, vagy esetleg beszélgethetünk a többiekkel. A szocializáció nem elhanyagolható mellékfeladat vagy plusz tartalom, ugyanis ez egyfajta szükséglet lesz. Új felszerelések, információk, spellek, vagy akár segítség is a miénk lehet, ha nem leszünk antiszociálisak. Nem lehet az internetet sem használni, ugyanis a mágia közbe zavar. Ja, és az sem mellékes, hogy a narratívát is csak így lehet előrébb gördíteni. Szóval le kell állni beszélgetni a többiekkel. Sőt, annyira fontos, hogy még maga a DoH is bátorítja a játékost arra, hogy esetleg töltsön el egy kicsivel több időt Hinterbergben. Persze nem ezen van a hangsúly. Azért lesz benne furcsaság, mert senki sem beszél a dungeonökről, amelyek felettébb retró stílusúak. Ez kb. a harcokra is kimondható. Egy tipikus akció-RPG-ről van szó gyengébb és erősebb támadásokkal, gurulással, védekezéssel, mágiával, illetve a küönleges képességekkel.
De ezen túl a feladványokból is lesz nem kevés. Talán meg is fogja lepni a játékost, amikor erre rádöbben. Ez viszont talán a DoH egyik gyenge pontja lehet, mert néhol kissé bosszantóak lehetnek a puzzle-k. Vannak más problémák is, de azokról majd szó lesz a második oldalon. Amúgy a dungeonök nehézség alapján ki lettek értékelve, így tudni lehet, hogy melyiket lehet félvállról venni, és hol fognak könyörtelenül agyoncsapni bennünket. Területenként egyre nehezedő dolgok lesznek. De nem érdemes tömegével legyűrni őket, hanem jobb, ha folyton váltogatunk. Ha letudtunk egy dungeont, menjünk vissza a városba, szerezzünk jobb felszerelést és pihenjünk egy kicsit. Ha ez megvolt, akkor irány vissza küzdeni, és ezt a két elemet érdemes folyton cserélni. Ez amúgy remek ötlet már azért is, mert így a játék nagyobbnak nevezhető negatívumai nem lesznek annyira zavaróak, ugyanis más dolgokra fogunk koncentrálni addig, amíg Hinterbergben töltjük el az időt. Na de beszéljünk azokról a negatív elemekről is.
Klausztrofóbiások kíméljék
A DoH-ban valós idejűek a harcok, amivel nincs baj. Az, hogy nagyon kicsi, már-már zavaróan kicsiny területeken, arénákban kell küzdeni, az már inkább baj. Egyszerűen nem hatásos, hogy egy halom ellenfelet egy kicsi területre zsúfolnak be, és akkor tessék mindenkit legyőzni. Gurulni sem nagyon lehet emiatt, de legalább azt be lehet vetni, mert hatásos. A harcok ezt leszámítva nem nevezhetőek rossznak, ugyanis nagy választék lesz spellekből és fegyverekből egyaránt. Mondjuk ezek kezelése még jó, de ezen túl az irányítás már problémásnak nevezhető. A platformer elemek egészen egyszerűen gyengének mondhatóak a satnya irányítás miatt.
Pedig ezen túl nem nagyon mondható a DoH erőszakosnak, ugyanis nincsen sehol vér, és könyörtelenség sem áll fenn. Ha elbukunk, egy korábbi pontra tesz vissza a játék, és megint be kell állítani a dolgainkat. A dungeonök ritmusát kicsit változatosabbra vehették volna, mert mindegyik végén van egy boss. Ha nem vesszük figyelembe a körítést, akkor kb. egy white label (szupermarketekbe saját márkás beszállító) fantasy RPG-t kapunk. Pedig a vizuális stílus valamelyest meggyőzőnek, vagy akár tetszetősnek nevezhető, az animációk sem rosszak. Szinkronhangok, na azok viszont nincsenek. Úgyhogy szinte minden aspektusban valamelyest hiányosnak nevezhető a DoH, de annyira mégsem mondható a játék rossznak.
Hónapok óta a polcon levő alpesi csoki
Ez a definíció a Dungeons of Hinterbergre aggatható, ugyanis bár ízletes, elfogyasztható terméknek nevezhetjük, mégis kissé száraz az állaga. Nem annyira rossz ez, de azért érzékelhető, hogy egy indie játékról van szó. A költségvetés hiánya viszont nem jelenti azt, hogy ez egy felejtős cím. Látván, hogy mennyire korrekt elemekből állt össze, egy 7-est mindenesetre megérdemel. Tény, hogy nem valami forradalmi, de ez nem is akart az lenni. Ez egyfajta turizmus célú játék is lehetne, ha a téli időszakban adták volna ki, mert ezzel el lehetett volna csábítani a síelőket Ausztriába. De ezen túl ez tényleg egy korrekt akció-RPG, ami ismerős dolgokból állt össze, és sok teendőt kínál az erre éhezőknek.
-V-
Pro:
+ Stílusos művészeti stílus
+ Ismerős elemekből áll össze
+ Hangulatos
Kontra:
– A kezelhetőség
– Túlzottan kicsi harci területek
– Hanghiányos
Kiadó: Curve Games
Fejlesztő: Microbird Games
Stílus: akció-RPG
Megjelenés: 2024. július 18.
Dungeons of Hinterberg
Játékmenet - 7.8
Grafika - 7.7
Történet - 6.1
Zene/hangok - 5.9
Hangulat - 8.5
7.2
JÓ
Nem a tipikus osztrák dolgok, de mégis tetszetősek.