Felháborodást váltott ki a Civilization VII: a játékosok kiakadtak a Denuvo DRM miatt!

A várva várt Sid Meier’s Civilization VII 2025 februárjában érkezik, és bár a játékos közösség izgatottan várja a Firaxis Games legendás stratégiai sorozatának legújabb részét, van egy jelentős vitapont – a Denuvo. Az ellentmondásos másolásvédelmi rendszert a PC-s verzióval együtt vezetik be, ami sok játékos elégedetlenségét váltotta ki.

 

Az elmúlt órákban a Redditen és a Civilization VII Steam-oldalán kiderült, hogy a közelgő 4X stratégiai cím tartalmazza majd a Denuvo-t, egy sokat vitatott másolásvédelmi megoldást, amelyről köztudott, hogy negatívan befolyásolja a játékok teljesítményét. Bár néhány játékos megkönnyebbült, hogy a 2K Launcher használati kötelezettsége megszűnik PC-n, a Denuvo bevezetése újabb frusztrációt váltott ki a rajongók körében.

Egy Reddit felhasználó így kesergett: „Remélhetőleg a közösség meg tudja győzni őket, hogy távolítsák el a megjelenés előtt. Az ilyen típusú DRM védelmek bevezetése csak azokat bünteti, akik legálisan vásárolják meg a játékot,” ezt a véleményt több mint 2000-en támogatták. Egy másik játékos megjegyezte: „Őszintén szólva, nem hiszem, hogy gond lenne a kalózkodással, figyelembe véve az eladási számokat és a Steam integráció értékét.” A Denuvo Civilization VII-re gyakorolt hatása még várat magára, de a visszhang már most is érezhető.

 

Miért okoz problémát a Denuvo a játékosoknak?

 

A Denuvo körüli vita fő oka a kalózkodás elleni védelem módszere. A rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogy a játékot nem illegálisan szerezték-e be, miközben értékes CPU- és memória-erőforrásokat használ fel. Ez gyakran FPS-csökkenést, akadozást vagy instabilitást eredményez a játék során. Annak ellenére, hogy a Denuvo azt állítja, technológiája nem befolyásolja a játék teljesítményét, a játékos közösség szkeptikus marad, sokan múltbeli tapasztalatokra hivatkozva, amikor a szoftver miatt a játékok észrevehető lassulást szenvedtek el.

Forrás: Reddit

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)