A GSC Game World játék valamelyest hiányos állapotban fog megjelenni a többszöri halasztás ellenére, de legalább előre közlik, hogy mik azok, amik nem lesznek alapból ott a „bolti” verzióban…
Tegnap már idéztünk a WCCFTech interjújából, amit a site Slava Lukyanenkával (a vezető producerrel) és Zakhar Bocharovval (a PR-szakértőjükkel) készített, de ezúttal más témát idézünk. A hardveres sugárkövetés (ray tracing = RT), a cross-platform modok, illetve a többjátékos szegmens sem lesz alapból a játékban, de a megjelenés után nem sokkal ezek is el fognak jutni az ukrán stúdió régóta várt termékébe:
„Szoftveres sugárkövetést fogunk alkalmazni. Ami a hardveres RT-t illeti, még túl korai lenne, de kísérletezünk vele. Igyekszünk, hogy a megjelenés időpontjában már elérhető legyen, de nagyon valószínűtlen, hogy a megjelenéskor már elérhető lesz. De az Nvidia DLSS ott lesz. A S.T.A.L.K.E.R. nemcsak a játékok miatt ismert franchise, hanem a mod közösség támogatása miatt is, amely az elmúlt 15 évben virágzott, és nem igazán szeretnénk cserben hagyni ezeket az embereket. Tehát a megjelenés után (nem tudom pontosan megmondani, hogy mikor, de a megjelenés dátumához minél közelebb akarjuk tenni) meglesz a hivatalos modtámogatás. Jövőre néhány új, érdekes kezdeményezést főzünk ki. Arra törekszünk, hogy mind a PC-t, mind a konzolokat támogassuk,” mondta Lukyanenka.
„Igen, valójában már az eredeti trilógiában is támogattuk a modokat. Azt nem tudom megerősíteni, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 esetében ez lesz-e vagy valami más. De az a helyzet, hogy a modding szcéna most egy kicsit vadnyugati, ahol fájlokat kell letölteni, fájlokat kell cserélni, stb., szóval szeretnénk ezt strukturáltan csinálni. Vannak bizonyos módszerek a piacon, hogy strukturált legyen: Steamworks, satöbbi. Felfedezzük, játszunk erre, és a lehető legközelebb akarjuk csinálni a kiadáshoz, de nem tudjuk csak úgy garantálni, hogy a megjelenéskor ott lesz, de mindent megteszünk, hogy időben ott legyen. Ami a többjátékos módot illeti, az állítólag a megjelenés után egy frissítésben lesz. De egyelőre az egyjátékos játékot csiszoljuk a lehető legjobban. Minden, ami a multiplayerrel kapcsolatos, valószínűleg a megjelenés utáni fázisunkhoz tartozik, úgyhogy ezzel kapcsolatban most még nincs mondanivalónk,” tette hozzá Bocharov.
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl november 20-án jön Xbox Series-re és PC-re (plusz az Xbox Game Pass kínálatában is ott lesz), és a megjelenés után ingyenes frissítések és fizetős sztori DLC-k is lesznek. Előbbibe tartoznak az imént említett bővítések is.
Forrás: WCCFTech