A franchise mostanában az újjászületése felé teszi meg a lépéseket, miután a Battlefield 2042 nem hozta a sikereket.
A Battlefield népszerű franchise, de a kezdetek során volt egy kis kitérő, amire nem biztos, hogy sokan emlékeznek. A Battiefield 1942-n először a Refraction Games, majd végül a DICE dolgozott; a játék 2002-ben jelent meg, és egy népszerű, többjátékos FPS jött létre, amikor még az online játékok nem voltak annyira elterjedtek mint ma. Ez, illetve a modern harcokba kanyarodó Battlefield 2 között ugyanis megjelent egy játék, amelynek egyedi dizájnelemeit, meggyőző környezetét talán elővehetné a DICE és az Electronic Arts.
2004-ben fordulatot vett minden. Ekkor jelent meg ugyanis a Battlefield Vietnam, ami jó értékeléseket, és a Battlefield 1942-höz képest jobb eladásokat produkált. Vietnámba azóta a franchise mindössze EGY alkalommal látogatott el, ugyanis a Battlefield Bad Company 2 kiegészítője tette ezt a helyszínt meg központjának. A vietnámi háborúkat nem nagyon dolgozták fel a játékok (volt azért olyan próbálkozás, ami a „hazaiakat” tette meg hősnek: ilyen volt a 7554… igaz, itt a franciák ellen 1946 és 1954 közötti küzdelmeket dolgozták fel). A Rising Storm 2: Vietnam is ilyen volt, és a témát és a helyszínt így nem nagyon vették elő AAA címek tekintetében.
Ha esetleg Vietnám felbukkanna egy új Battlefieldben (mondjuk a Battlefield: Vietnam 2-ben, ha ez megvalósulna), akkor a modern katonai konfliktusokkal nem nagyon lenne vetélytársa az egyediség miatt. Az első részben a helikopterek, a levegőben szállított járművek, illetve az aszimmetrikus frakciók tették egyedivé. Az eltérő fegyverek, taktikák és erőforrások az amerikai hadsereg, illetve az észak- és dél-vietnámiak között nagy kreaitivitás született, és a játékmenet sem nagyon stagnált.
Az Electronic Arts nagy fontossággal kezeli a Battlefieldet. Májusban annyit mondott a franchise következő részéről Andrew Wilson, a kiadó vezérigazgatója, hogy nagy élő szolgáltatású (live service) elemmel is rendelkezni fog.
Forrás: GameRant