Ahogy az Ubisoft hosszú múltra visszatekintő Assassin’s Creed sorozata három év múlva eléri a 20. évfordulóját, számos játékmenet mechanikát láttunk már jönni és menni a játék történetében. Míg a parkour fejlesztések az Unity után eltűntek, és az RPG elemek elhalványultak a Mirage-ban, van egy funkció, amelyet a rajongók már tíz éve hiányolnak: a dupla gyilkosságokat. A régóta várt Assassin’s Creed Shadows most visszahozza ezt a kedvelt mechanikát a sorozatba, ami hatalmas örömet okoz a rajongóknak.
Az Ubisoft hivatalos blogján nemrég megjelent bejegyzés szerint a Shadows bevezeti Naoe-t, egy karaktert, aki az orgyilkos archetípus megtestesítője. Naoe nemcsak számos klasszikus mechanikát éleszt újra, hanem új, lopakodóbb megközelítéseket is bevezet. A játékosok például víz alatt elrejtőzhetnek, a földön kúszva kerülik el az ellenség figyelmét, és természetesen végrehajthatnak dupla gyilkosságokat egy rejtett pengével és egy tantóval. Egyetlen gombnyomással Naoe képes lesz egyszerre két ellenséget eliminálni, felidézve egy olyan funkciót, amelyet utoljára az Assassin’s Creed Syndicate-ben láthattunk.
A dupla gyilkosság fogalma nem újdonság. Először az Assassin’s Creed II-ben vezették be, amikor Leonardo da Vinci két rejtett pengét adott Ezio Auditore-nak. Ezio egész életében használta ezeket, és a későbbi karakterek, mint Connor, Edward Kenway, Arno és a Frye ikrek, Jacob és Evie, folytatták a hagyományt. Azonban a dupla gyilkosság mechanikája 2015-ben a Syndicate befejezésével együtt „eltemették”. Most azonban a Shadows-ban végre visszatér.
Míg az olyan címek, mint az Odyssey, Valhalla és a Mirage játszottak a többes gyilkosság gondolatával, ezek teleportációval vagy több célpont kiválasztásával jártak, így nem kínálták ugyanazt az izgalmat, mint a klasszikus dupla gyilkosság. A Shadows célja, hogy visszahozza ezt az élményt Naoe-val, az egyik főszereplővel, aki emlékezteti majd a játékosokat arra, miért is voltak annyira kedveltek a dupla gyilkosságok.
Miért távolította el az Ubisoft a dupla gyilkosságot az Assassin’s Creed játékokból?
Természetesen, ahogy a Unity stílusú parkour eltávolítása is vitákat váltott ki a sorozat későbbi részeiben, a dupla gyilkosság visszatérése az Assassin’s Creed Shadows-ban számos rajongói elméletet szült arról, miért távolították el ezt a funkciót. Bár hivatalos válasz még nem érkezett az Ubisoft részéről, egy érdekes Reddit teória azt sugallja, hogy ennek a mechanikának a hiánya az utóbbi címekben az idővonal következetlenségeivel lehet összefüggésben.
Az elmélet szerint, mivel az eredeti főszereplő, Altair alkotta meg a dupla gyilkosság technikáját (legalábbis a játék lore-ja szerint, bár valójában Ezio volt az első, aki végrehajtotta), nem lenne logikus ezt a képességet olyan játékokba belefoglalni, amelyek időben előtte játszódnak. Ezenkívül Bayek, Eivor és Kassandra/Alexios sem igazi orgyilkosok a kanonikus értelemben, csak az első válik azzá a játék végére.
Forrás: 3djuegos