Már megint vitatkozik a felhős játékok kapcsán a Microsoft és az Apple!

Nem éppen újkeletű a két amerikai techvállalat közötti vita, és az, hogy már megint kezdenek egymásnak menni, már nem akkora meglepetés.

 

Idén az Apple megnyitotta az App Store-t a játékokat streamelő szolgáltatások előtt. Ilyen például az Nvidiától a GeForce Now, vagy a Microsofttól az Xbox Cloud Gaming (korábban xCloud). Ezzel nem kellet a felhasználóknak az iPhone-on és az iPaden egy webes applikációhoz folyamodniuk, de ennek ellenére sem az Nvidia, sem a Microsoft nem készített egy natív appot az iOS-re. A Microsoft ezt magyarázta meg még február közepén.

Phil Spencer, az Xbox-vezér akkor azt mondta a The Verge-nek, hogy az Apple felhős változtatásai nem elegendőek az Xbox számára, ugyanis nincsen elegendő terük ahhoz, hogy az Xbox Cloud Gaminget monetizálhassák az iOS-en. Az Apple javaslatára csak annyit mondott, hogy akár azt is lehetne mondani, hogy az ellenkező irányba mennek egy bizonyos módon, de biztosan nem nyitottak eléggé ahhoz, hogy a a világ legnagyobb játékos platformján a versengés is megvalósulhasson, majd hozzátette, hogy igyekszik az Apple-vel és a Google-vel azon dolgozni, hogy valamilyen megoldás születhessen.

Az Egyesült Királyság verseny- és piacfelügyeleti hivatalának (CMA) a Microsoft kiemelte, hogy januárban, márciusban és áprilisban megejtett Apple App Store-változtatások sem elegendőek ahhoz, hogy natív Xbox Cloud Gaming app szülessen az iOS-en, mert még mindig van akadály, ugyanis technikai és gazdasági szempontból nem tudja a redmondi cég betartani a szabályokat, ha azok magába foglalják az Xbox Cloud Gaming-szolgáltatásokat az iOS-en. Az Apple a multiplatform szolgáltatásoktól azt kéri, hogy minden tartalom, előfizetés és funkció natívan az appon belül legyen, így azokat az appon belül kellene megvásárolni és kifizetni.

Ezzel viszont a Microsoftnak arra kellene kérnie a külsős fejlesztőket, hogy programozzák át a játékaikat, ami jelentős erőfeszítés lehetne olyasminek, ami talán nem is lenne sikeres. Csakhogy eközben az Apple azt mondja, hogy támogatja a felhős játékokat a webes applikációkon keresztül, és két, a The Verge-től származó cikkre hivatkozott, ami arról beszél, hogy az Xbox Cloud Gaming teljesítménye javult az iPhone-on és az iPaden, és már több mint 20 millióan használták a redmondiak szolgáltatáást az iOS-en. A cupertinói cég hozzátette, hogy a Microsoft nem kereste őket emiatt, holott többször is kísérletet tett az együttműködésre.

Az Apple szerint az appon belüli vásárlások kötelezettségével kapcsolatban a fejlesztőknek nincs nagy nehézségük, és példaként az Antstreamet hozta el, ami az első iPhone játékstreamelő szolgáltatást hozta létre, és több cégtől összesen több mint 1300 retro címet kínál. A CMA határidőt adott minden érintett cégnek, hogy a piaci vizsgálatra areagáljon, mielőtt novemberben jönne a hivatal előzetes értékelése. A CMA 2025-ben véglegesíti majd azt.

Forrás: WCCFTech, The Verge,

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu