A Microsoft szerint nem ők a hibásak abban, hogy a kínai Game Science nagy sikereket elérő játéka jelenleg még nem érhető el az Xbox Series konzolduón.
A Black Myth: Wukong a Steamen egyidejűleg 2,41 millió játékoshoz jutott el, bár ebben azért nagy szerepe volt annak is, hogy Kínában mégis hatalmas játékostábor van. Ennek ellenére felmászott a második helyig a toplistán, és csak a PUBG: Battlegrounds tudta megelőzni. PC-re és PlayStation 5-re meg is jelent a játék, amiről írtuk, hogy konzolon talán a túl régi Unreal Engine miatt kissé problémás a teljesítménye. De hol van az Xbox Series port? Nos, ez nem egy exkluzivitásos megállapodás miatt nincs még sehol: a múlt héten pletykákat hallottunk már arról, hogy a memóriaszivárgás miatt problémás a port…
A Forbes szóra tudta bírni a Microsoft szóvivőjét, aki cáfolta, hogy technikai hibák miatt késik a Black Myth: Wukong Xbox Series X/Xbox Series S verziója: „Ahogy már korábban is mondtuk, izgatottan várjuk a Black Myth: Wukong Xbox Series X|S platformon való megjelenését, és a Game Science-szel együttműködve igyekszünk a játékot a platformjainkra is eljuttatni. Nem szeretnénk kommentálni a partnereink által más platformtulajdonosokkal kötött megállapodásokat, de megerősíthetjük, hogy a késés nem az Xbox platform korlátozása miatt történt, amit felvetettek nekünk.”
Ez a helyzet nagyon furcsa. Lehet, hogy MÉGIS van valamilyen exkluzivitásos megállapodás a Game Science és a Sony között? Elvégre a Sony-nak van kínai fejlesztői inkubátor programja is, így a kapcsolat a cég és az ország fejlesztői között nem tekinthető gyengének. A játékról legutóbb már azt is írtuk, hogy akár két DLC is érkezhet hozzá, és ezek után a stúdió már a folytatás fejlesztésébe vágna bele.
Ha szerencsénk van, az ősszel meg fog jelenni az Xbox Series duóra a Black Myth: Wukong, de az sem lenne nagy meglepetés, ha ez végül nem történne meg.