A Jyamma Games első játéka nagy érdeklődésnek örvend, de nem teljesen haladnak úgy a dolgok, ahogy azt az olasz fejlesztők elvárnák.
Eredetileg multiplatform megjelenést terveztek volna az Enotria: The Last Songnak, ugyanis PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re is megjelent volna a Souls-klón, de ebből a Microsoft konzolpárosa ki fog maradni, ugyanis a Jyamma Games szerint a Microsoft „úgy döntött, hogy ignorálja őket” a hitelesítési folyamat során. Jacky Greco, a stúdió vezérigazgatója többször is nyilatkozott az ebből adódó nehézségekről, mert nem volt megfelelő a kommunikáció köztük és az Xbox között.
Volt, aki úgy gondolta, hogy a stúdiót a Sony lefizette, amire Greco egy közleményben elmagyarázta, hogy az Xbox két hónapon keresztül nem adott választ nekik, és szerinte őket nem érdekli sem az Enotria, sem a közönség, mert a Jyamma már elkészült az Xbox Series verzióval, de elakadtak az adminisztrációban. Sok pénzt költöttek a portolásra, és a Microsoft elhanyagolja őket. A stúdió kommentjeire felfigyeltek a Steamen, és az Xbox hivatalosan reagált nekik, bocsánatot kérve, és most azon dolgoznak, hogy megszülessen a port. Korábban a Baldur’s Gate 3 volt problémás helyzetben az Xbox Series verzióval, és ott kompromisszumot kellett hozni az Xbox Series S port kapcsán.
„Szeretnénk hivatalosan is megköszönni Phil Spencernek és csapatának, hogy ilyen gyorsan felkerestek minket, és segítettek megoldani a helyzetünket. Szeretnénk köszönetet mondani csodálatos közösségünknek is az elmúlt napokban tanúsított támogatásért. A hangotok nagyon hangosan és tisztán hallatszott, és az elkötelezettségetek szívmelengető volt. Most szorosan együttműködünk a Microsofttal, és reméljük, hogy ez az együttműködés a játék Xboxra történő mielőbbi megjelenéséhez vezet,” írja a Twitteren a Gyamma Games.
Az Enotria: The Last Souls PlayStation 5-re és PC-re szeptember 19-én fog megjelenni, de még nincs információnk arról, hogy mikor fog eljutnu az Xbox Series X/Xbox Series S duóra.
Forrás: WCCFTech, Windows Central