Mindössze kettő nap kellett ahhoz, hogy valaki megnyissa a fejlesztői módot a Baldur’s Gate 3 moddolásra szánt eszközeiben, így az eddig sem elhanyagolható méretű kreativitás még nagyobb méretet ölthet a Larian már több mint egy éve megjelent játékában.
A Baldur’s Gate 3 a hétvégén kapta meg a 7. patchét, amivel a hivatalos moddolási eszköztár és a modböngésző is felbukkant a játékában. A Siegfire néven futó modder feltöltötte a módosított eszköztárat (a Nexus Modra), ami így több, eredetileg zárt funkciót is megnyitott. Így egy teljes értékű pályaszerkesztő is elérhető a pakkban, így ki tudja, hogy a jövőben mennyire elvetemült és fantasztikus pályák érkezhetnek a Baldur’s Gate 3-hoz. Swen Vincke, a Larian vezérigazgatója hiába mondta, hogy a stúdió játékfejlesztéssel és nem eszközökkel foglalkozik, mégis nagy szabadságot biztosítanak az eszközök már alapból is, hát még Siegfire által…
A játék helyzete bonyolultabb, mert konzolon is támogatni kell ezt, és ehhez a Sony és a Microsoft hitelesítési folyamatának is be kell fejeződnie. A hivatalos eszközök csak annyit engednek, hogy a Baldur’s Gate 3 kampányában az osztályokat, a tárgyakat, a balanszot, vagy az új NPC-ket lehet módosítani. A mod ezen felül a pályák és az elmentések szerkesztését is engedélyezi. Szóval a Larian lényegében egy kicsit módosított (lebutított) Divinity Engine 4.0 szerkesztőjét adta ki.
Így a moddal a Baldur’s Gate 3 kampányához új helyszíneket, vagy akár modulokat és sztorikat lehet adni. A Red War College, a Candlekeep és a második Moonrise-torony is ki lett véve a játékból minőségi és tempóval kapcsolatos okokra hivatkozva, úgyhogy valóban lehet mivel bővíteni a Larian játékát. Ez a mod hasonló a Star Wars: Knights of the Old Republic M4-78 helyeálító modjához, ugyanis a KotOR 2-ben rengeteg, a sztorinak fontos tartalmat vágtak ki, és egy teljes, későn kivágott bolygót állítottak helyre.
Úgyhogy a Baldur’s Gate 3 modjai a jövőben még erősebbé válhatnak…
Forrás: PCGamer, Nexus Mods