A francia kiadó rengeteg olyan IP-vel rendelkezik, amit bármikor elővehetne, de erre nem sok esély mutatkozik (és nem is éppen a rossz, vagy átlag alatti példákra kell gondolni).
A Blazing Angels egy jó példa lehet. A 2006 tavaszán megjelent árkád, második világháborús repülőgépes csatákat kínáló játék PlayStation 3-ra, Nintendo Wii-re, Xbox 360-ra és PC-re is megjelent, de mindössze két részt élt meg a sorozat. Az első rész valós csatákra épített, a folytatás pedig sokkal lazábbra vette a történelmi szálakat (egy izgalmasabb történetért), miközben a tempó jelentősen gyorsabb lett. Kissé frusztrált játékmenete volt, és nem tudott versenyben maradni az Ace Combattal vagy a Crimson Skiesszal…
A Trials egy online böngészős játékként indult, ami aztán az Xbox Live Arcade-re vándorolt, és 2012-ben, a Trials Evolutionnel érte el a csúcsát. A franchise utolsó része, a Trials Rising 2019-ben jelent meg, és azóta a fejlesztő, Redlynx nem nagyon beszélt semmiről sem, és a Trials vezető fejlesztője, Antti Ilvessuo is távozott, így nem sok esélyt látni arra, hogy a Ubisoft valaha is visszatér ahhoz, amit hazai vonatkozásban már a 2000-es évek elején láthattunk, ugyanis az ElastoMania eléggé hasonló.
A Watch Dogs egy nagyobb, ismertebb példaként említhető meg, de ez már a 2012-es E3-on is felkeltette magára a figyelmet, ugyanis ez volt az egyik olyan játék, ami a Ubisoft downgrade akkori példáját követte: a megjelenés előtt olyan gyönyörűnek tűnt, aztán mire a kezeink között volt, már felettéb nem volt annyira szép játék, amiből két folytatás is készült, és a Watch Dogs Lehion már nem nagyon keltette fel a figyelmet a közönségnél, így valószínűleg a folytatásra nem sok esély mutatkozik.
A Brothers In Arms egy taktikai, csapatalapú második világháborús lövöldözős játék volt. Az első rész, a Brothers in Arms: Road to Hill 30 kellemesen üde élmény volt, és játékmenete nem nagyon változott a folytatásban, a Brothers in Arms: Earned in Bloodban sem, de a fő sorozat a harmadik résszel, a Brothers in Arms: Hell’s Highway-jel leállt. Ez már új engine-en futott, és fedezékrendszerrel is bírt. Készült a negyedik rész is, a Furious 4, de egy évvel a bejelentés után törölve is lett, és 2021-ben állítólag készült egy új epizód, de azóta semmit sem hallottunk róla.
Végezetül a Tom Clancy’s H.A.W.X. isegy repülőgépes harci szimulátor volt, de ez a közeljövőben játszódott: magáncégek uralják a világot, nem pedig a kormányzati hadseregek. Könnyen elsajátítható, árkádos játékmenete, tetszetős látványvilága volt, de ismétlődő küldetésekkel és felejtős történettel rendelkezett. A második rész egy évvel később jött (levegőben újratöltött üzemanyag, leszállások, landolások), de ez sem győzte meg a közönséget. Egyik játék sem kapott kiváló értékeléseket, és az Ace Combat itt is lemosta a riválist a pályáról.
Ezek után mi csatlakozhat a temetőhöz?
Forrás: GameRant