Mire jó a PSSR? Íme minden, amit a PS5 Pro újításáról tudni érdemes!

TECH HÍREK – A PSSR, vagyis a PS5 Pro zászlóshajó technológiája elméletileg hatalmas teljesítménynövekedést biztosíthat a játékokban. Ráadásul a PS VR2 is profitálhat belőle…

 

 

Hosszú várakozás és pletykaözön után végre bejelentették a PS5 Pro-t! Ismerjük az árát, a dátumot és a technikai specifikációkat. A játékosok számára azonban a magas ár mellett az egyik legfontosabb szempont a játékteljesítmény. Minden jel arra mutat, hogy jelentős javulást kínál, részben az új technológiának köszönhetően, amely az új PS5 Pro-ban debütál. A következőkben az NVIDIA DLSS-éhez hasonló PlayStation PSSR technológiáról lesz szó.

Kezdjük az alapokkal: a PSSR mozaikszó, a „PlayStation Spectral Super Resolution” rövidítése. Hogy mit tud? Amint a PlayStation blog magyarázza, ez „AI-alapú skálázás, amely gépi tanuláson alapuló technológiát használ, hogy szuper éles képi tisztaságot biztosítson rendkívüli mennyiségű részlet hozzáadásával”. Ez hatékonyan segít számos, a PS5 Pro-n debütáló játék 4K és 60 FPS sebességgel történő futtatásában, a továbbfejlesztett sugárkövetés (ray tracing) képességével.

A CNET exkluzív részleteket tudott meg a PS5 Pro-ról, amikor élőben tesztelhették a készüléket. Kiemelik, hogy ez a technológia a teljes játékkönyvtárban működik, javítások nélkül. Más szóval, automatikus teljesítményjavulást fogsz észrevenni a könyvtáradban lévő játékokban anélkül, hogy frissítést kellene alkalmaznod. A Digital Foundry korábban megjegyezte, hogy ez a technológia „potenciálisan hihetetlen”, mert lehetővé teszi a játékok 1080p-ről 4K-ra való átméretezését. Ehhez az egyenlethez persze hozzá kell adni a „még erősebb” ray tracinget is, és az FPS is magasabb lesz. Ezen túlmenően megerősítették, hogy ezt a technológiát a jövőben a PlayStation VR2 címeknél is alkalmazni fogják (lásd lejjebb).

Mark Cerny, a PS5 főtervezője elmondta, hogy a játékosok „hihetetlen grafikára számíthatnak magas képkockasebesség mellett”.

Szintén említést érdemel ezzel kapcsolatban a PS5 Pro Game Boost, „amely több mint 8500 visszafelé kompatibilis PS4 játékra alkalmazható, amelyek PS5 Pro-n játszhatók”. Ez az új funkció „stabilizálhatja vagy javíthatja a kompatibilis PS4 és PS5 játékok teljesítményét”. Nem felejthetjük el megemlíteni azt a feliratot sem, amit sokszor látni fogsz a játékokon: PS5 Pro Enhanced. Ez azokat a játékokat jelzi, amelyek kaptak egy javítást, hogy alkalmazzák az új konzol fejlesztését, ami a jobb felbontáshoz és a magasabb FPS-arányhoz kapcsolódik.

 

Milyen hatással lesz a PSSR a PS VR2-re?

 

Igaz, hogy a Sony hivatalos adásában nem hozták nyilvánosságra ezeket az információkat, de a CNET azt is megerősítette, hogy a PSSR grafika előnyei a PlayStation Virtual Reality élményeiben is elérhetőek lesznek. Konkrétan maga Mark Cerny, az új eszköz videós bemutatójának arca volt az, aki megosztotta az információt: „A jövőben a PS VR2 játékokkal is működni fog”.

A CNET cikke nem tért ki a PSSR PS VR2 címekben való használatára. Így várhatóan a Sony a jövőben további részleteket oszt meg ezzel kapcsolatban. Az azonban biztos, hogy a PlayStation továbbra is támogatja a virtuális valóságot preferáló játékosokat azzal, hogy vizuális fejlesztéseket kínál kalandjaikhoz; biztosítva a még magával ragadóbb VR-élményt.

A PS VR2 mellett a PlayStation a nemrég bemutatott PS5 Pro technikai jellemzőivel is szeretne nagyot dobni. De hogyan fog ez tükröződni az élményekben? Kezdjük azzal, hogy az új modell a játékok esetében a 60 FPS-es szabványt szeretné elérni, ezért 4K felbontást is ígér. Ha ez nem lenne elég, a Sony kiemelte a vizuális javulást mind a távolban látható elemek, mind a tükröződések terén. Ez utóbbinak ugyanis jelentős hasznát veszi majd a fejlett ray tracing. Annyi bizonyos, hogy az elkövetkező hetekben sokat hallhatunk még majd a PS5 Pro-ról és potenciális képességeiről…

Forrás: PlayStation Blog, CNET

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."