Mivel nem sok esélyt látunk arra, hogy az Electronic Arts vagy Peter Molyneux valaha is visszatérne ehhez az IP-hez, ezúttal is a rajongóknak kellett a modernebb hardvereken való futtatáshoz szükséges lépéseket elvégezniük…
A Black & White első részének rajongói, nyílt forráskódú engine-átültetése nemrég bukkant fel. Az Openblack már öt éve állt fejlesztés alatt, és a minap érte el első nyilvános megjelenését. Ez még csak a 0.1.0 verzió, szóval messze vagyunk attól, hogy az 1.0-ról beszámoljunk. Modern C++ implementációról van szó, ami például a Vulkant is támogatja. Windows, macOS, Linux… minden támogatott, így akár a Steam Decken is istenné válhatunk (mert a Black & White egy istenszimulátor), de „kísérletileg támogatott” az iOS és az Android is.
Persze nem abból áll az egész, hogy elmegyünk a Githubra, letöltjük a pakkot és játszunk, ugyanis az eredeti játék fájljaira is szükségünk lesz. Szóval olyasmiről van szó, amit a The Elder Scrolls III: Morrowind OpenMW-jénél láthatunk. Mivel a Black & White jelenleg legálisan nem nagyon vásárolható meg online, elő kell szépen szedni a lemezét. (Ez amúgy a baj: rengeteg játék van, ami legálisan nem vehető meg digitálisan…)
A Black & White 2001 tavaszán jelent meg PC-re, majd 2002 januárjában a Macre is ellátogatott a Lionhead Studios játéka, amit PC-n az Electronic Arts, Macen pedig a Feral Interactive adott ki. Peter Molyneux játékából két konzolos portot is terveztek, de az egyik technikailag csoda lett volna. A PS1 porton a Blade Interactive Studios dolgozott, és a Midas Interactive (budgetkirályok…) és a Bethesda Softworks adta volna ki, és ez valamikor 2001 nyarán jött volna; a SEGA Dreamcast port 2001 végére lett tervezve, de végül egyik sem jelent meg. A PS2, Xbox portokat 2002 végére akarták, de a GBC és a GBA, a két Nintendo handheld esetében is voltak ötletek a portra, de végül ezek csak tervek maradtak.
Úgyhogy jelenleg marad a PC, de modernebb gépeken is futtatható lesz.
A cikk retrotesztjét itt olvashatjátok.