Nem bírja majd a PS5 Pro a GTA VI-ot?! A Digital Foundry elemezte a helyzetet

TECH HÍREK – A Rockstar nyílt világú játékának még megjelenési dátuma sincsen, de már most kérdéseket vet fel a PS5 Pro korlátaival kapcsolatban…

 

 

A Sony nemrégiben bemutatott PlayStation 5 Pro-ja komoly panaszáradatot generált az árával, és kételyeket ébresztett azzal kapcsolatban, hogy a „60 FPS 4K felbontás mellett” ígéret teljesíthető-e a generáció összes játékában. Különösen egy olyan nehézsúlyú játék esetében, mint a GTA VI. Olyan hardverről beszélünk, amely bizalmatlanságot keltett a játékosok körében. Ráadásul újabb baljós hír érkezett: a Digital Foundry szakértői szerint az új PS5 Pro nagyon nehezen tudja tartani a Rockstar Games nyílt világú játékával ezt a minőségi színvonalat.

A játéknak még mindig nincs megjelenési dátuma, és valószínűleg még legalább egy év van hátra a megjelenésig. Ám a Sony Nippon kedden bemutatott hardvere igencsak drága, így az árkategóriájában a legjobbat követelik majd tőle. Ennek eredményeképpen sokan félretették a PlayStation 5 Pro frissítéssel támogatott játékainak listáját, és inkább arra kíváncsiak, mit tud majd a GTA VI, a 2025-ös teljesítménymércék etalonjának esetében.

 

A PS5 Pro problémája, hogy a Rockstar nagyon „CPU-függő” játékokat ad ki?!

 

Ennek kapcsán, ahogyan fentebb említettük, a Digital Foundry a GTA VI potenciális teljesítményét tárgyalta a PS5 Pro-n. Richard Leadbetter, a DF technológiai szerkesztője kifejtette, hogy a GTA-sorozat játékai mindig is komplex, CPU-intenzív szimulációkat tartalmaznak. Emiatt hagyományosan 30 FPS-es képkockasebességgel jelentek meg a kortárs platformokon, mivel csak a következő generációban lesz nagyobb teljesítmény az asztali konzolokon.

 

 

A "floridai Joker" válaszolt a Rockstarnak a GTA VI első trailerében rá tett utalással kapcsolatban, Mike York volt Rockstar-fejlesztő pedig hosszan méltatta az előzetest. GTA Online

 

 

Ez felveti a kérdést: vajon a PS5 Pro teljesítménye nem javult eléggé?

De igen, a konzol grafikai teljesítménye jelentősen javult. Azonban Leadbetter rámutatott, hogy a probléma a CPU-val van, ami megnehezítheti a kívánt 60 FPS elérését ebben a nyílt világú játékban. A Sony adatai szerint a legtöbb fejlesztés a grafikus processzort érintette. A készülék viszont ugyanazt a CPU-t használja, mint a PS5 alapmodell, bár kis sebességnövekedéssel, de semmi radikális javulással.

Ebben az esetben a PS5 Pro megnövekedett teljesítménye lehetővé teszi, hogy a játékok jobban nézzenek ki és simábban fussanak a felbontás és a grafikai teljesítmény tekintetében. Ám mivel a Grand Theft Auto játékok nagyon „CPU-függőek”, ez azt jelenti, hogy a képkockasebességgel kapcsolatos problémákat az olyan címekben, mint a GTA VI, nem oldja meg az új konzol.

A technikai teljesítmény mellett a Rockstar Games egy dinamikus és élénk világot szeretne létrehozni. Ez szintén további kihívást jelent. A GTA VI várhatóan rendkívül fejlett mesterséges intelligencia-rendszereket és hatalmas interaktív világot tartalmaz majd. Mindez jelentős terhelést jelent a CPU számára. Az ilyen fejlett szimulációkat gyakran még a legerősebb konzolokon is nehéz kezelni. Ez pedig sajnos korlátozhatja a konzisztens 60 FPS élményt…

Forrás: IGN

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."