Nem lesz a Resident Evil 4-hez hasonlóan ambíciózus a következő két rész remake-je?

Egy bennfentes szerint nem olyan biztos, hogy meg tudja ismételni a Capcom azt, amit a Resident Evil 4 Remake-kel tavaly bemutatott…

 

A Resident Evil 4 feldolgozása ugyanis kiváló lett, megőrizve az eredeti stílusát és hangulatát, de alaposan modernizálva mindezt az RE Engine segítségével. De Dusk Golem a Discordon összefoglalta, hogy miért nem lát nagy esélyt arra, hogy a két következő Resident Evil remake nem lesz ehhez hasonló méretű. De melyik két részt fogja a Capcom feldolgozni? Nem biztos, hogy azt, amire gondolnánk, de először nézzük a franchise utóbbi kicsivel több mint egy évtizedét:

„Az események viszonylag pontos idővonala a következőképpen nézne ki: 2012-ben megjelenik a Resident Evil Revelations és a Resident Evil 6. A Resident Evil 6 többnyire megbukik a címre vonatkozó mérőszámaikon, míg a Revelations 1 többnyire sikerrel jár. A Capcom kiad egy Revelations 1 HD-t, ami többnyire ismét sikeres. A Resident Evil HD Remaster 2015 elején jelenik meg, és hatalmas sikert arat, nagyobbat mint amire a Capcom valaha is számított, az egyik legjobban fogyó kizárólag digitálisan játszható cím lesz a PlayStation rendszerben, amely a mai napig több millió példányban kelt el a platformok között. A Resident Evil Revelations 2 szintén 2015 elején jelenik meg, és a vártnál is nagyobb sikert arat.

A Resident Evil 7: Biohazard 2014-ben kapott egy rebootot, miután egy leselejtezett változatban Leon és Sherry egy fiktív olaszországi lebegő városban tartózkodott. Az új változatot az rendezte, aki a Resident Evil Revelations 1-et is. Igyekszik jobban igazodni az eredeti Resident Evilhez, ami a remaster hatalmas sikere után különösen egyértelművé vált. Megjelenik a Resident Evil Revelations 2, szintén jó siker ahhoz képest, ami volt. Rendezője a 2015-ben zöld utat kapott Resident Evil 2 Remake egyik rendezője lett.

A Resident Evil 7: Biohazard 2017-ben jelenik meg, és van egy éve, míg a Resident Evil 2 Remake-nek egy év csúszásra van szüksége. 2017-ben a Capcom már tárgyalt a Resident Evil 3 Remake-ről, ez megtörténik és zöld utat kap. Aztán a Resident Evil (8): Village zöld utat kap egy tesztdemó után, amin 2016-ban kezdtek el dolgozni. A Resdient Evil 4 Remake többszöri tárgyalás után 2018-ban kap zöld utat. A Village szintén 2018-ban jut zavaros helyzetbe, és a Resident Evil 9 ekkor kap zöld utat, ahelyett, hogy két verzió lenne a RE8-ból. Van egy hosszabb történet, de az egy teljesen más tészta…”, írta Dusk Golem. Érdekes, vajon mi zajlott a Resident Evil: Village körül?

Nézzük, mi történt mostanában: „Ugorjunk pár évet előre: 2022 végén már több Resident Evil játékot is kiadnak. A Resident Evil 4 Remake a láthatáron, a Capcom újabb nagy megbeszélést tart a franchise-ról és annak irányáról. A felújítás hatalmas sikert aratott, így mindenképpen tovább akarnak lépni a Resident Evil folytatásának terveivel. Már csak a Resident Evil 4 Remake és a RE9 van hátra abból, amire zöld utat kaptak, szóval itt az ideje, hogy elkezdjenek terveket készíteni, mivel ezeknek a játékoknak az elkészítése több évet vesz igénybe. Néhány dolog történik, és nem akarok még mindent elárulni, de de remake-ügyileg tudomásom szerint jelenleg a Resident Evil 0 és a Resident Evil: Code Veronica az egyetlen aktívan fejlesztés alatt álló remake. Számos okból választották ezeket. Természetesen az RE9 is fejlesztés alatt áll többek között.

A Capcom nem igazán tervezi, hogy ez a két remake olyan „ambiciózus” legyen mint a Resident Evil 4. Sok szempontból az volt a remake-ek koronaékszere, és a legnagyobb kihívást jelentette a méret, a terjedelem és az elvárások tekintetében. A Resident Evil 0-t és a Code Veronicát több okból választották, de úgy vélem, az egyik legfontosabb, hogy ezek jó címek arra, hogy „javítsanak” az eredetin, ami lehetővé teszi a horrorra koncentrálóbb tervezést a Resident Evil 2 Remake nyomdokain, ami nagy siker volt, és folytatják a remake vonatot, ami nagyon sikeres volt számukra. Részben rajongói igény, részben kreatív szándék, részben pedig egyéb okok vannak.

Én személy szerint úgy gondolom, hogy a RE0-nak részben azért adtak zöld utat, mert sokan, akik az eredetin dolgoztak, még mindig vagy a Capcomnál vagy az M-Two-nál vannak. Olyan játék hírében áll, amin a közösség egy remake-kel javítani tudna. Szerintem részben azért választották, mert a mostaninál jobb időablak nem igazán van egy remake elkészítésére, szóval ha már megcsinálják, akkor akár most is megtehetik. Tudom, hogy sokan azt hitték, hogy a Resident Evil 5 Remake lesz a következő a 4 miatt, de szerintem a RE4R leginkább csak a Resident Evil 5-höz próbálta jobban kötni magát, mivel az a 4-es folytatása, bár ha a rajongók tényleg akarnak egy RE5 remake-et, akkor szerintem előbb-utóbb meg fog történni.

De azt is gondolom, hogy a Capcom tovább akar várni vele, hiszen minél tovább várnak, annál távolabb leszünk a Resident Evil 5-től technikai szempontból. Még mindig lehet érvelni, hogy grafikailag, mechanikailag, stb. nagyrészt a jelenlegi korszak játékaihoz igazodik. Fejlődtek valamennyit, de nem valami óriási mértékben. Az eredetivel manapság is lehet játszani, és mindent összevetve még mindig elég jó érzés. Minél tovább várnak, annál kevésbé igaz ez, bár azon gondolkodtam, hogy esetleg terveznek-e egy „Deluxe Remaster” kezelést hozzá, ahogy a Dead Risinggal. Gondolom az idő majd megmondja! Ha van olyan Resident Evil játék, aminek szerintem személy szerint nagyon jót tenne egy Deluxe Remaster kezelés, az a két Revelations lenne. Ha változtatásokat eszközölnének ezeken a játékokon, feljavítanák a grafikát, jobb érzést adnának a játékhoz, szerintem sokat hozzátennének…”, írta Dusk Golem.

Tehát ne számítsunk túl nagy projektre?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.