Suda Goichi (Suda51), a Grasshopper vezérigazgatója úgy látja, hogy talán túl nagy hangsúlyt fektetünk a játékoknak (is) kiosztott átlagpontszámra, amit a sajtóorgánum értékeléséből kialakult átlag alapján kapnak a site-on…
Suda és Mikami Shinji (akit leginkább a Resident Evil alkotójaként ismerhetünk) a Gamesindustry-nak adott interjúban beszélt arról, hogy manapság a Metacritic túlzottan nagy figyelmet kap. Szerintünk ezt a másik oldalról is lehet vizsgálni: a site-nak van éves siker- és kudarclistája, és az utóbbin láthatunk, hogy az előző évben milyen hihetetlenül rossz játék jutott el a sajtóhoz. (Erre a szégyenlistára a tavalyi évben például a The Lord of the Rungs: Gollum is feljutott…)
„Mindenki túl nagy figyelmet fordít és túl sokat foglalkozik a Metacritic pontszámokkal. Eljutottunk arra a pontra, hogy szinte már van egy kész formula. Ha magas Metacritic pontszámot akarsz elérni, akkor így kell elkészíteni a játékot. Ha egy játékod nem illik bele ebbe a képletbe, ebbe a piacképességi körbe, akkor az a Metacriticen pontokat veszít. A nagyobb cégek talán nem akarnak ilyesmivel foglalkozni. Lehet, hogy nem ez a fő ok, de az biztos, hogy ez az egyik ok. Mindenki túl sokat foglalkozik a számokkal. Engem személy szerint nem érdekelnek túlságosan a Metacritic-számok. Nem igazán vagyok tudatában. Számunkra az a fontos, hogy olyan játékokat adjunk ki, amilyeneket ki akarunk adni, és hogy az emberek olyan játékokkal játszanak, amilyeneket mi szeretnénk, hogy játszhassanak,” mondta Suda.
Mikami hozzátette, hogy sok olyan egyedi játék van, ami nem illik a Suda által említett formulába, ám ezek nem kapnak akkora figyelmet, ugyanis manapság a nagy költségvetésű játékok uralják a marketingre szánt költségvetéseket. Tehát ha valamit blockbusternek terveznek, akkor az hasonlóan magas összeget kap a reklámokra is. Mikami szerint azok a játékok kapják a legnagyobb támogatást, amiknek a lehető legnagyobb közönséget kell megcélozniuk, és az egyedibb játékoknak nincs meg ez a hirdethetősége…
A Suda és Mikami által közösen létrehozott Shadows of the Damned: Hella Remastered október 31-én jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re.
Forrás: VGC, Gamesindustry