A Sony bekeményít: „fegyelmezéssel” mentené meg a Destiny 2-t?

A volt Bungie ügyvéd szerint a Sony „kemény szeretete” és a „fegyelem” alakíthatja át egyedül a Destiny 2 jövőjét.

A mai napig folyamatosan szó esik a Sony 3,6 milliárd dolláros felvásárlásáról, amely során megvásárolta a Bungie-t. Azóta sok negatív esemény történt a stúdiónál, többek között több száz fejlesztőt bocsátottak el, és kiadták a Destiny 2 Eclipse és Final Form kiegészítőit. Az MMO FPS nehéz időszakon ment keresztül, de egy volt Bungie ügyvéd szerint a változások hátterében a Sony irányítása állhat.

Don McGowan, a Bungie korábbi főtanácsadója a LinkedInen nyilatkozott a stúdió jelenlegi helyzetéről, és arról, hogyan segítheti a Sony lépése, hogy a Destiny 2 hosszú távon is nyereséges maradjon, egy dinamikusabb üzleti modell bevezetésével. Ez a modell 2025-től kezdődően két közepes méretű éves bővítményt és ingyenes frissítéseket kínál. „Bármennyire is fáj ezt mondani, úgy tűnik, hogy a Sony által a kollégáimra kényszerített fegyelem rákényszeríthette őket arra, hogy kijavítsák a játék hibáit” – mondta.

„Csak hogy világos legyen: nem az elbocsátásokról beszélek, hanem arról, hogy kényszerítették őket, hogy térjenek észhez, és olyan dolgokra összpontosítsanak, mint: új játékosok megszerzése, nem csak a Bungie rajongóinak kedvezés; és úgy irányítsák a játékot, mint egy üzletet. Örülök. Még mindig vannak barátaim abban a környezetben, és azt szeretném, ha megtartanák az állásukat,” magyarázta McGowan a Bungie helyzetéről.

 

„Ez az a jövő, amelyet a Bungie-nak el kellett volna fogadnia”

 

A jogi szakértő azt is elmondta, hogy néhány Bungie-alkalmazott félreértette a felvásárlást, és úgy gondolták, hogy a Sony nem fog beleszólni a stúdió döntéseibe, holott valójában jelentős szerepe volt a jelenlegi stratégiák kialakításában. Az új, kisebb bővítményekre és ingyenes frissítésekre fókuszáló irányvonal célja, hogy új játékosokat vonzzon és hosszú távon fenntartható legyen, ami biztosítaná a folyamatos bevételt és a játék üzleti életképességét.

„Bármennyire is fáj ezt mondani,” egy volt Bungie ügyvéd szerint a Sony egy „fegyelmet” kényszerített ki, hogy a Destiny 2 üzleti modellje nyereséges legyen. Annak ellenére, hogy a cég korábbi ügyvédje ezt mondta, egy volt Bungie fejlesztő kijelentette, hogy „a Sony túlfizetett a Bungie-ért” a 3,6 milliárd dolláros üzlet után. „Ez az a jövő, amelyet a vállalatnak el kellett volna fogadnia a Sony felvásárlása után: egy stúdió, nem pedig egy ‘független vállalat.’ De sok ego számára fontos volt, hogy úgy tegyenek, mintha ‘semmi sem változna'” – mondta, megerősítve, hogy a PlayStation tisztában volt vele, hogy előbb-utóbb be kell avatkoznia a Bungie vezetésébe, hogy a Destiny 2 köré szervezze át az üzletet.

„Emlékszem, ott ültem az egyezkedés közben, és azt mondtam: ‘Azt hiszitek, a Sony azért fizet 3,6 milliárd dollárt, hogy semmi köze ne legyen ahhoz, amit a Bungie csinál?’ Pontosan ezt gondolták sokan. Azt hiszem, most már megértették, hogy a dolgok nem így működnek,” emlékezett vissza. Míg egyesek úgy vélik, hogy „a Sony megmentette a Bungie-t,” vannak még volt fejlesztők, akik elégedetlenek a stúdió vezetésével, és követelik Pete Parsons vezérigazgató eltávolítását.

„A cikkben leírt változtatások (egy Kotaku hír a Destiny 2 hosszú távú átalakításairól) olyan dolgok, amelyeket egy franchise működtetése érdekében tesznek, nem pedig azért, hogy továbbra is a játékot készítsék, amit Ön és a barátai már elsajátítottak, vagy hogy trendeket kövessenek” – zárja LinkedIn bejegyzését McGowan (via The Game Spot). Miközben napokkal ezelőtt arról számoltunk be, hogy a Destiny 2 játékosainak száma mélypontra süllyedt a Steamen, a Bungie elkötelezte magát a sci-fi FPS mellett, hogy biztosítsa a sikeres jövőt, amelyhez a Sony is hozzájárult, legalábbis McGowan szerint.

 

A Marathon várhatóan 2025-ben jelenik meg

 

A jövő majd megmutatja, hogy a Destiny 2 új üzleti modellje beváltja-e a PlayStation reményeit. Ne feledkezzünk meg a Marathonról sem, a Bungie következő nagy játékáról, amelyről azt pletykálják, hogy néhány gyártási probléma merült fel, ahogyan azt Jason Schreier újságíró néhány héttel ezelőtt megjegyezte. Ehhez hozzá kell tenni, hogy a Marathon vezetésére szánt vezetőt elbocsátották, mert helytelenül bánt az alacsonyabb rangú női alkalmazottakkal. Jelenleg az ismert, hogy a Marathon, egy PvP kimenekítős lövöldözős játék, 2025-ben jelenik meg, és további hírek várhatóak erről az FPS-ről a következő hónapokban.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)