A Grand Theft Auto VI tolhatja meg a PlayStation 5 Pro eladásait?

Miközben a félgenerációs frissítés még meg sem jelent, talán van rá egy játék, ami miatt megfontolandó a felettébb drágának nevezhető PlayStation 5 Pro megvásárlása.

 

A Take-Two hivatalosan csak annyit mondott a Rockstar Games játékáról, hogy 2025-ről leszűkítette a Grand Theft Auto VI megjelenését 2025 őszére, tehát kb. egy év múlva érkezhet a játék PlayStation 5-re és Xbox Series-re, és emiatt a kiadó folyamatos növekedésben reménykedik a következő három üzleti évben. 2025-ben jön más játék is: a Civilization új része, a Mafia előzménytörténete, a Borderlands 4 (hiszen az Embracertől megvásárolták a Gearboxot), és talán Ken Levine új játéka, a Judas is jövőre érkezhet…

A Grand Theft Auto V-ből több mint 200 millió példány kelt el, és bár ennél többet ért el a Minecraft, az olcsóbb, két évvel hamarabb jelent meg, több platformon érhető el, és nagyobb közönségnek szól (a gyerekeket is beleértve). A Grand Theft Auto VI esetében a Rockstartól ismét el lehet várni, hogy nagy lépést tegyen a nyílt világú játékokkal, ahogy anno a GTA III-mal kezdte, és legutóbb a Red Dead Redemption 2-vel is technikailag korrekt eredményt mutatott fel a cég.

Ennek van árnyoldala is: a Rockstar igyekszik technológiailag mindent belepasszírozni a játékaiba, ami a teljesítményre lehet hatással. A Red Dead Redemption 2 esetében az Xbox One X volt lépéselőnyben mind a renderfelbontás, mind a frame rate stabilitása tekintetében a PlayStation 4 Pro-val szemben, és mivel a Microsoft nem nagyon tűnik úgy, hogy a PlayStation 5 Pro-hoz hasonló konzolt adjon ki (szerintük az Xbox Series X alapból már ezt a szerepet tölti be), a Sony masinájára terelődik a figyelem, hiszen a PC portra 1-1,5 évet biztosan várni kell a konzolos megjelenés után. Lehet, hogy a Grand Theft Auto VI nem fog 60 FPS-t elérni rajta, de ha 40-45-öt tud, akkor a változó képfrissítési rátát (VRR = variable refresh rate) támogató móddal a 30 FPS-hez képest stabilabb eredményt mutathat fel.

 

 

A Digital Foundry heti podcastje még csak a Patreonon van fenn, de a nap folyamán ki fog jutni a YouTube-ra is, ám már most tudni lehet, hogy miképp futnak a belső fejlesztésű, first-party játékok a PlayStation 5 Pro-n. A The Last of Us Part 2 és a Ratchet & Clank: Rift Apart képminősége jobb, teljesítménye stabilabb, köszönhetően a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázóhoz. A Gran Turismo 7 az alapmodellhez képest alacsonyabb felbontáson fut (1188p), de a PSSR-rel 4K-ra fel van skálázva, és sugárkövetés (ray tracing) nélkül natív 4K-n fut.

A külsős, third-party játékok mintha nem kapnának elegendő teljesítményt, hogy az alacsony alapfelbontás javuljon. Az Alan Wake 2 továbbra is 846p-n (60 FPS) vagy 1260p-n (30 FPS) fut, de az AMD FSR 2 helyett PSSR-rel. A 30 FPS módban lehet sugárkövetés, a 60 FPS-esben pedig képernyőtéri tükröződések (screen-space reflection). A Hogwarts Legacy sugárkövetéses tükröződéseket és talán árnyékokat is használ ezen túl. A Dragon’s Dogma 2 mintha 60 FPS-sel futott volna talán a PSSR jóvoltából, ahohgy az Assassin’s Creed Shadows is, ami alapfelbontásával mindössze 846p, de a PSSR-rel fel lett skálázva.

Úgyhogy a november 7-én 800 euróért (320 ezer forintért) megjelenő PlayStation 5 Pro-ban a PSSR lehet a legfontosabb.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)