Mivel a Mass Effect 3-nak négy eltérő befejezése volt, a BioWare-nek választania kell, hogy miképp áll hozzá a negyedik részhez, és ehhez el kell döntenie, melyik befejezést tekinti a stúdió hitelesnek.
Nem csak Shepard sorsa múlik azon, hogy melyik befejezés mögött teszi le a garast a BioWare. A Destroy befejezésben minden szintetikus élet elpusztul, és Shepard bizonyos körülmények között túlélheti az egészet. A Control befejezésben az organikus élet a hatalma alá vonja a Reapereket, és Shepard vagy meghal, vagy egy erőteljes mesterséges intelligenciává változik. (Valaki mintha túl sokat játszott volna a Deus Ex: Invisible Warral…) A Synthesis befejezésben az organikus és a szintetikus élet egymásba fonódik, így a Tejútrendszer új korszakba lép. A Refusal befejezésben Shepard nem választja az előbbi három befejezés egyikét sem, és arra utalt ebben a stúdió, hogy egy hosszú küzdelem után a Reaperek győzedelmeskedtek.
Akármelyiket is választja a BioWare, hatalmasat fog nyomni a latba a történetmesélésben, mert ez bonyolultabbá fogja tenni a franchise narratíváját. Egyik befejezés sem fogja vissza magát, így mindegyiket könyörtelennek nevezhetjük. Pont ezért volt hangsúlyos, akármelyik befejezést választottuk. A BioWare valószínűleg megtalálja a módját, hogy a Tejútrendszerben folytathassa a történetet, de ez nem lesz számukra sem egy egyszerű feladat.
Ha Shepard visszatér a Mass Effect 4-ben, akkor a Destroy befejezés lesz a hiteles, elfogadott cselekedet a Mass Effect 3-ból, mert ez az egyetlen módja annak, ami biztosítja a karakter túlélését. De akkor a szintetikus karakterek (pl. EDI, a Geth…) nem lennének jelen, és a szövetség sok faja is küszködne a hiányzó technológia miatt. A Destroy befejezés a fénynél gyorsabb utazásra használt, a galaktikus civilizáció gerincét alkotó tömeghatású relék megsemmisülését is jelenti.
A Mass Effect 4-ről valószínűleg a The Game Awardson hallunk többet (vagy ha nem, jövőre), hiszen a BioWare következő játéka, a Dragon Age: The Veilguard már nincs olyan messze…
Forrás: GameRant