A MachineGames egy olyan játék folytatásán dolgozik, ami a korszakában maradandó és emlékezetes volt, és ehhez felnőni nem lesz könnyű feladat…
Craig Derrick, a Lucasfilm Games felelős producere a Lucasfilm weboldalán olvasható interjúban beszélt arról, hogy mennyire tetszik neki Todd Howard koncepciója, ugyanis ő a játék producereként dolgozik a kalapos kincsvadász következő kalandjain: „Ahhoz, hogy egy Indiana Jones-kaland igazán ragyogjon, egy világkörüli utazásra van szükség, amely erős történelmi elemmel rendelkezik… valami olyasmire, ami a valóságon alapul, mégis misztikummal vagy relevanciával van körülvéve. Todd Howard és a MachineGames csapata a The Great Circle esetében aranyra lelt azzal, hogy a történet középpontjában egy valós rejtély áll: a világ számos ősi helyszíne egy tökéletes, töretlen kört alkot, de ennek az összehangoltságnak az oka évszázadok óta nem derül ki.
Minél többet tudtam meg, annál jobban lenyűgözött az ötlet. Elmélyedtünk abban, hogy milyen csecse cucc kapcsolódhatna ezekhez a helyszínekhez, és hogyan lehetne az egyes helyszíneket hitelesen bemutatni Indy életének kontextusában. A felfedezés és felfedezés folyamata a kezdetektől fogva táplálta a játék világának felépítését, biztosítva, hogy a történet minden egyes aspektusa hű legyen a karakterhez és a játékos számára is lebilincselő,” mondta Derrick.
Aztán arról is beszélt, hogy az 1992-es LucasArts-játék, az Indiana Jones and the Fate of Atlantis (ami egy point-and-click kalandjáték volt) szellemi folytatása kíván lenni „a nagy kör”: „A történet központi rejtélyének feltárásától és kivizsgálásától kezdve az út során felmerülő egyedi helyzetek megoldásán át a világ titkait rejtve tartó csapdák kijátszásáig azt akartuk, hogy a játékosok elsősorban az eszüket használják az izomerejük előtt, bár a rosszfiúk megütése is nagyon szórakoztató.
Sok szempontból úgy képzeltük el ezt a játékot mint az Indiana Jones and the Fate of Atlantis és más klasszikus kalandjátékok szellemi utódját. A játék a gondolkodásról, a felfedezésről, a nyomok felkutatásáról és néha csak egy kis szerencséről szól, hogy átjussunk a különböző csapdákon, sírokon és fenyegetéseken – mindezt úgy, hogy közben megragadjuk azt a túlzásba vitt szombati matiné hangulatot, ami egy Indiana Jones-kalandot jellemez,” tette hozzá Derrick.
Az Indiana Jones and the Great Circle december 9-én fog megjelenni Xbox Series-re és PC-re (továbbá az Xbox Game Pass-on is fenn lesz), és hivatalos már az is, hogy készül a PlayStation 5 port (feltehetőleg a Disney kérésére: övék a Lucasfilm Games is), ami valamikor tavasszal érkezik.