A Microsoft stratégiáját követheti a Sony következő generációs konzolja, de ez még kicsit bonyolíthatja „a kékek” marketingjét és stratégiáját…
A NeoGAF fórumon egy jól ismert AMD-s szivárogtató, Kepler beszélt arról, hogy állítólag két rendszerlapkán (SoC = system-on-a-chip) dolgozik a Sony a PlayStation 6 számára. Nem tudta megerősíteni, hogy az Xbox Series X és az Xbox Series S példáját fogják-e lemásolni, vagy ennél bonyolultabb szituációról lehet szó, és a nagyobb, erősebb SoC az asztali konzol számára készülhet, míg a gyengébb modellt egy handheld számára tervezheti a Sony. (Ha az utóbbi az igaz, reméljük, hogy nem a PlayStation Portalhoz hasonló termék jön majd létre…)
Annyit Kepler viszont elárulhatott, hogy a gyengébb chip olcsóbb, megfizethetőbb lesz, így egyértelmű a teljesítménybeli különbség a két verzió között. Emiatt pedig tényleg logikusnak hangzik, hogy a PlayStation 6 mellett a PlayStation 6 Pro-val tervezhet a Sony, és vagy egyszerre jut el mind a két konzol a boltokba, vagy csak előre próbál tervezni a cég, ami nem tűnik célszerűnek, hiszen a technológiai fejlődés mértéke ki tudja, mekkora lehet a következő néhány évben.
A PlayStation 6-ról még nem is tudunk sokat, de néhány napja a Reuters jóvoltából hallottuk már, hogy az Intel nem nyert, így ismét az AMD segítségével jön létre a konzo hardvere. Az Intellel azért dőltek dugába a tárgyalások, mert a profit mértékéről a két fél nem tudott megegyezni, így nem tudták meghatározni a konzol árát, továbbá a visszamenőleges támadások körüli aggodalmak is felbukkantak, de erről a Sony és az Intel hosszú ideig tárgyalt.
Eközben még a PlayStation 5 Pro megjelenésére várunk: ez november 7-étől lesz kapható 800 euróért (320 ezer forintért), de ebben nincs benne sem a függőleges állvány (azért ez vicces…), sem a Blu-ray meghajtó, ami a konzol bejelentése után szinte azonnal el is fogyott például az Amazonon…