Itt az első hazai női e-sport verseny

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai e-sport. Az utóbbi években minden társadalmi csoportban robbanásszerűen terjed a sportág népszerűsége, így a nők körében is. Hazai szinten a Magyar E-sport Szövetség is támogatja ezt a folyamatot, ezért a Női E-sport Szakág és az első magyar női Counter-Strike2 válogatott megalakítása után sor kerül az első hazai női versenyre is. A Valorant 2v2 Spike Queen Challenge powered by K&H döntőjében a legjobb 4 női csapat méri össze tehetségét. A versennyel egyidőben pedig a Női E-sport Szakági Nap keretében mutatják be a női e-sportolók verseny- és karrierlehetőségeit.

 

Globális szinten már megfigyelhető, hogy a női e-sport játékosok egyre több támogatást, figyelmet és lehetőséget kapnak, hogy sikereket érjenek el a nagy versenyeken. A sportággal kapcsolatban álló szervezetek ugyanis felismerték a nemek kiegyensúlyozottabb arányának jelentőségét. Hazánkban is láthatók már ennek az átalakulásnak a jelei. A globális tendenciákhoz igazodva 2024 tavaszán megalakult a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) Női E-sport Szakága, idén először indul magyar Counter-Strike2 válogatott az IESF (International Esports Federation) által szervezett világbajnokság európai regionális selejtezőjén, valamint a Global Esports Federation, Global Esports Games 2024 China versenyén is magyar résztvevővel büszkélkedhetünk, Assetto Corsa játékban Németh Eszter személyében. Most pedig sor kerül az első hazai női versenyre. A Valorant 2v2 Spike Queen Challenge powered by K&H döntőjében a selejtezőből bejutott legjobb 4 női csapat méri össze tudását. Ez az első, kizárólag nőknek szóló Valorant verseny, amelyet a HUNESZ Női E-sport Szakága szervez, és a végső összecsapásra ma délután a Delta1 Esports Caféban kerül sor.

„A K&H nemcsak a hazai e-sport elkötelezett támogatója, hanem úttörőként szerves része a női szakág felkarolásának is. A nemek közötti egyenjogúság, egyenlő esélyek megteremtése ugyanis nemcsak az üzleti életben fontos, hanem az életünk minden területén. Egy olyan dinamikusan fejlődő sportág esetében, mint az e-sport, ezért rendkívül előremutató, ha szinte a kezdetektől az egyenjogúság elvei mentén tud fejlődni, minden elhivatott és eltökélt női játékos ugyanúgy lehetőséget kap a fejlődésre, a kiváló teljesítmény elérésére. Erre pedig szüksége is van a sportágnak, hiszen – sok hagyományos sporthoz, mint például a foci vagy az autóversenyzéshez hasonlóan – az e-sportban is jelen van a női játékosokkal szembeni szexista sztereotípia, sőt, sajnos az online térre jellemző zaklatás is. Jól mutatja ezt, hogy bár a Wifitalents nemzetközi statisztikái alapján a gamerek 46 százaléka nő, azonban inkább semleges nevet választanak, hogy elkerüljék a negatív kommenteket” – hangsúlyozta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.

 

egy nap, ami csak a női e-sportolókról szól

A versenyhez kapcsolódóan az e-sport szövetség Női E-sport Szakági Napot tart, ahol olyan témákat mutatnak be és vitatnak meg a szakértőkkel, mint a női e-sportban rejlő karrierlehetőségek, a nők jelenlétét a gamer világban, illetve a nemzetközi és hazai szervezetekben és versenyeken, illetve a nőként és szülőként jelentkező kihívásokat. Az esemény nem titkolt célja, hogy a női e-sportolók sikerein és történetein keresztül a jövő generációt is inspirálja.

„Az e-sportban tapasztalható nemek közötti egyenlőtlenségek felszámolására törekszünk, hogy a női játékosok ugyanolyan elismerést és lehetőségeket kapjanak, mint férfi társaik. A nők jelenléte az e-sportban azonban nemcsak az egyenlőség szempontjából lényeges, hanem a sportág sokszínűségét és gazdagságát is tükrözi. Ahhoz azonban, hogy valóban inkluzív és mindenki számára elérhető legyen ez a sportág, kiemelten fontos, hogy először a női játékosok társadalmi elfogadottságát és részvételét növeljük” – emelte ki Biró Balázs, a HUNESZ főtitkára az esemény kapcsán.

Forrás: KH

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu