Miután a Concord elég súlyosan elhasalt (még akkor is, ha nem akkora költségvetése volt mint amiről először hallottunk), a Sony-nak egy adott műfajban lenne mit elővennie a múltból.
A hetedik konzolgeneráció a PlayStation számára hatalmas kísérletezési időszak volt, miután a Sony leleplezte a PlayStation 3-at (ami felettébb kínos volt!), és hátrányos helyzetből kellett a vásárlók kegyeit elnyerni, ugyanis a Microsoft és a Nintendo is erős rajtot vett: az X360 egy évnyi lépéselőnnyel bírt, a Wii pedig wiilágsiker volt a kazuár játékosoknak. Emiatt a Sony úgy döntött, hogy a belső fejlesztésű, first-party címeknek a lehető legváltozatosabbnak kell lenniük, hogy a kazuár és hardcore közönséget is meg tudják szólítani, így sok eltérő műfajú franchise született a puzzle platformerektől a túlélő játékokon át az akció-RPG-kig…
Ebben a korszakban a PS2-n debütált Killzone, illetve a PS3-on elrajtolt Resistance volt meghatározó szerepű. Mind a kettő sci-fi FPS volt, és meg tudták vetni a lábukat a már akkor is tömött műfajban, de a PlayStation 4 óta, több mint egy évtizede egyikkel sem foglalkozott a Sony. A Resistance-et az Insomniac Games hozta létre. A franchise-ból öt játék készült, és ebből kettő a Sony handheldjein bukkant fel. A Resistance: Fall of Man, a franchise első része a PlayStation 3 egyik nyitócíme volt (és az eladásokban is tündökölt), de a másik két epizód továbbra is csak a PS3-on érhető el.
A Killzone pedig 2004 őszén a PS2-n debütált, de a PlayStation 3 alatt futott be komolyabban a második és harmadik résszel, majd a 2013-as PlayStation 4-nyitócím, a Killzone: Shadow Fall nem volt olyan sikeres, és ez volt a Sony utolsó belső nézetes lövöldözős játéka, ami nem VR-ban játszódik… egészen a Concordig.
A műfajba való visszatérés tehát balul sült el a Sony-nak, és éppen emiatt lenne szüksége egy jó minőségű FPS-re, hiszen a Microsoftnak ott van a Call of Duty. De ehhez az kéne, hogy ne hanyagolják el a régi IP-iket!
Forrás: GameRant