Az 11 bit studios azt ünnepli, hogy a Frostpunk 2-ből már 350 000 darabot adtak el, ám ez a szám messze elmarad a befektetők várakozásaitól…
A Frostpunk 2 minden bizonnyal nagyon szokatlan utat járt be az első néhány napban a piacon. A túlélési stratégiai cím szeptember 20-án jelent meg, és már az első hétvégén 350 000 darabot adtak el belőle. Ennek a számnak azonban meglehetősen keserű ellenpontja van: az élmény mögött álló fejlesztő 11 bit studios értéke 37,73%-os esést szenvedett el a tőzsdén.
Kezdjük a hír jó oldalával. Az X-en nemrég megjelent bejegyzés szerint a Frostpunk 2 kereskedelmi szempontból nagyon jól teljesít a fejlesztői számára: „Szuper boldogok vagyunk, hogy bejelenthetjük, hogy máris átléptük a 350 000 eladott példányt a Frostpunk 2-ből! „Mi több, az eladásokból származó becsült összbevétel máris fedezte a játék előállítására és promóciójára fordított költségeinket.”
„Egy nagy-nagy ‘köszönöm’ mindenkinek a támogatást! Ez (szinte) megolvasztja a megfagyott szívünket” – folytatódik a közlemény, mielőtt megosztana néhány ígéretet a játék jövőjére vonatkozóan: „A munka itt nem áll meg, folyamatosan dolgozunk azon, hogy hotfixekkel és javításokkal javítsuk az élményeteket, és az itteni visszajelzéseitek felbecsülhetetlen értékűek”.
A Frostpunk 2 „negatív meglepetést okozott”
Az 11 bit studios posztja tehát a Frostpunk 2 sikerére hívja fel a figyelmet. Azonban a befektetők nem nagyon elégedettek az élmény kereskedelmi teljesítményével. Amint arról a Reuters elsőként beszámolt, a fejlesztő 37,73%-os értékvesztést tapasztalt a stratégiai játék megjelenését követően; végül az eladások nem feleltek meg a várakozásoknak, és a 35 533 egyidejű játékosra vonatkozó csúcsot elégtelennek tartják.
„A 80.000-100.000-es tartományban lényegesen magasabb játékoscsúcsra számítottunk, így a 35.500-at negatív meglepetésnek tartjuk” – mondta Piotr Bogusz, az Erste Group elemzője.
Ezután kitért a játék Steam értékelésére is (71% „Nagyon pozitív” értékelés). „Az átlagértékelés 80% alá csökkenése befolyásolja a játék láthatóságát a Steamen, ami átgyűrűzhet az eladásokra.”
Igaz, hogy a közösség tárt karokkal fogadta a Frostpunk 2-t, néhány játékos az optimalizációs problémákra és az első részben tapasztaltnál kevésbé magával ragadó élményre mutatott rá: „Talán kicsit magasabb pontszámokra számítottunk, de ez a negatív érzés vagy csalódás a játékosok körében annak köszönhető, hogy ez egyszerűen nem a Frostpunk 1, hanem a Frostpunk 2. Lehet, hogy nem részleteztük eléggé, hogy ez nem egy klón, hogy ez nem egy egyszerű folytatás, hanem egy másik játék” – teszi hozzá Dariusz Wolak, az 11 bit studios befektetési kapcsolatokért felelős vezetője. Tekintve ezt a szerzők/befektetők közötti eltérést az eladások tekintetében, még nem tudni, hogyan alakul a játék és a fejlesztő jövője…
We are super happy to announce that we’ve already exceeded 350 000 copies of #Frostpunk 2 sold!
What’s more, the total estimated sales revenue has already covered the costs we spent on producing and marketing the game.
Big, big thank you to you all for your support! It (almost)… pic.twitter.com/7sa9qVe4fv
— Frostpunk 2 (@frostpunkgame) September 23, 2024