Frostpunk 2: hatalmasat esett a cég a tőzsdén – a fejlesztőknek mégis lehet okuk ünnepelni?!

Az 11 bit studios azt ünnepli, hogy a Frostpunk 2-ből már 350 000 darabot adtak el, ám ez a szám messze elmarad a befektetők várakozásaitól…

 

 

A Frostpunk 2 minden bizonnyal nagyon szokatlan utat járt be az első néhány napban a piacon. A túlélési stratégiai cím szeptember 20-án jelent meg, és már az első hétvégén 350 000 darabot adtak el belőle. Ennek a számnak azonban meglehetősen keserű ellenpontja van: az élmény mögött álló fejlesztő 11 bit studios értéke 37,73%-os esést szenvedett el a tőzsdén.

Kezdjük a hír jó oldalával. Az X-en nemrég megjelent bejegyzés szerint a Frostpunk 2 kereskedelmi szempontból nagyon jól teljesít a fejlesztői számára: „Szuper boldogok vagyunk, hogy bejelenthetjük, hogy máris átléptük a 350 000 eladott példányt a Frostpunk 2-ből! „Mi több, az eladásokból származó becsült összbevétel máris fedezte a játék előállítására és promóciójára fordított költségeinket.”

„Egy nagy-nagy ‘köszönöm’ mindenkinek a támogatást! Ez (szinte) megolvasztja a megfagyott szívünket” – folytatódik a közlemény, mielőtt megosztana néhány ígéretet a játék jövőjére vonatkozóan: „A munka itt nem áll meg, folyamatosan dolgozunk azon, hogy hotfixekkel és javításokkal javítsuk az élményeteket, és az itteni visszajelzéseitek felbecsülhetetlen értékűek”.

 

A Frostpunk 2 „negatív meglepetést okozott”

 

Az 11 bit studios posztja tehát a Frostpunk 2 sikerére hívja fel a figyelmet. Azonban a befektetők nem nagyon elégedettek az élmény kereskedelmi teljesítményével. Amint arról a Reuters elsőként beszámolt, a fejlesztő 37,73%-os értékvesztést tapasztalt a stratégiai játék megjelenését követően; végül az eladások nem feleltek meg a várakozásoknak, és a 35 533 egyidejű játékosra vonatkozó csúcsot elégtelennek tartják.

„A 80.000-100.000-es tartományban lényegesen magasabb játékoscsúcsra számítottunk, így a 35.500-at negatív meglepetésnek tartjuk” – mondta Piotr Bogusz, az Erste Group elemzője.

Ezután kitért a játék Steam értékelésére is (71% „Nagyon pozitív” értékelés). „Az átlagértékelés 80% alá csökkenése befolyásolja a játék láthatóságát a Steamen, ami átgyűrűzhet az eladásokra.”

Igaz, hogy a közösség tárt karokkal fogadta a Frostpunk 2-t, néhány játékos az optimalizációs problémákra és az első részben tapasztaltnál kevésbé magával ragadó élményre mutatott rá: „Talán kicsit magasabb pontszámokra számítottunk, de ez a negatív érzés vagy csalódás a játékosok körében annak köszönhető, hogy ez egyszerűen nem a Frostpunk 1, hanem a Frostpunk 2. Lehet, hogy nem részleteztük eléggé, hogy ez nem egy klón, hogy ez nem egy egyszerű folytatás, hanem egy másik játék” – teszi hozzá Dariusz Wolak, az 11 bit studios befektetési kapcsolatokért felelős vezetője. Tekintve ezt a szerzők/befektetők közötti eltérést az eladások tekintetében, még nem tudni, hogyan alakul a játék és a fejlesztő jövője…

Forrás: X, Reuters, Steam

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."