TESZT – 2022-ben a Santa Monica Studio és a PlayStation kiadta a God of War Ragnarök-ot PS4-re és PS5-re. A játék monumentális sikert aratott, és játékosokat kápráztatott el magával ragadó történetével, lélegzetelállító látványvilágával és intenzív harcrendszerével, amely sikeresen épített a 2018-as God of War játék alapjaira. Két évvel később a PC-s közönség is megkapja a lehetőséget, hogy megtapasztalja, miről szól a felhajtás a God of War Ragnarök körül, és örömmel jelenthetem, hogy a PC-s port teljes mértékben megfelel az elvárásoknak.
Bár volt néhány félresikerült próbálkozás, a PlayStation PC-s portjai általában sikeresen hozták át a cég legjobb játékait erre a platformra. A God of War Ragnarök újabb példa a PlayStation magas színvonalú PC-s portjaira, és amennyiben rendelkezünk egy elég erős géppel, az élmény felérhet, sőt, néhány esetben túl is szárnyalhatja a PS5-ön elért szintet. A játék polírozott, közel tökéletes teljesítménnyel, ugyanazzal a hihetetlen grafikával, mint a PlayStation változatban. Persze, a világ legjobb grafikája sem ér sokat, ha a játékmenet nem felel meg a hozzá kapcsolódó elvárásoknak, de a God of War Ragnarök ezen a téren is hozza a tőle megszokott minőséget.
A vadászat folytatódik – fegyverek, rejtvények és látványos összecsapások
A God of War Ragnarök hasonló, keményen ütős akciót kínál, mint a 2018-as elődje, kamerája a főhős vállán helyezkedik el, és a közelharcra épülő hack and slash küzdelmek dominálnak. A játék során Ragnarök folyamatosan bővíti Kratos fegyverarzenálját, aki egy végtelenszer előhívható lándzsával is megküzdhet, amely jelentősen megbolondítja a harcokat. Kratos elsősorban fegyvereit használja az ellenségek legyőzésére, de ezek kulcsfontosságú szerepet játszanak a különféle fejtörők megoldásában is, például amikor a játékosoknak egy Leviatán Fejszével kell valamit megfagyasztaniuk.
A God of War Ragnarök PC-s portja egy igazán menő újítást hoz a fejtörők megoldásának terén. Míg a PlayStation eredeti verziójában Atreus és más karakterek gyorsan elárulták a megoldásokat a játékosoknak, mielőtt azok egyáltalán megpróbálkoztak volna a megfejtéssel, a PC-s verzióban lehetőség van kikapcsolni ezt a segítséget. Ez igazán figyelmes húzás, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok saját ízlésük szerint szabják testre az élményt.
A legjobb élmény DualSense kontrollerrel
Ettől eltekintve a God of War Ragnarök PC-n alapvetően ugyanaz az élmény, mint a PlayStation változatban. Persze, vannak PC-exkluzív funkciók is, mint az ultrawide támogatás vagy az egér és billentyűzet használata, de egyik sem jelent akkora pluszt, ami miatt érdemes lenne kétszer megvenni a játékot annak, aki már konzolon játszott vele. Éppen ezért erősen ajánlom, hogy a PC-s játékosok felejtsék el az egér és billentyűzet ötletét, és szerezzenek be egy PS5 DualSense kontrollert. Míg a God of War Ragnarök egérrel és billentyűzettel, illetve különböző PC-kompatibilis kontrollerekkel (a teszt során főként Xbox kontrollerrel játszottam) is teljesen játszható, semmi sem éri fel a DualSense élményét. A haptikus visszajelzés és az adaptív ravaszok egy extra réteget adnak a harcokhoz, és ez egyszerűen a legjobb módja annak, hogy a God of War Ragnarök-ot átéljük.
Azok, akik még sosem játszottak a God of War Ragnarök-kal, a PC-s verzióban egy igazán lenyűgöző utazás elé néznek. Ragnarök Kratost és Atreust állítja szembe az északi istenekkel, Odinnal és Thorral, miután a 2018-as játék eseményei véget értek. Ami következik, az egy szívszorító kaland, ahol Kratos, Atreus és társaik bejárják a Kilenc Birodalmat, hogy megállítsák a jósolt apokalipszist. Ragnarök története valóban lebilincselő, és könnyedén a sorozat egyik legjobbja. Tele van zseniális karakterinterakciókkal és sokkoló fordulatokkal, amelyek garantálják, hogy a játékosok teljesen el lesznek ragadtatva az elejétől a végéig, néhány kisebb tempóbeli problémától eltekintve.
Azt gondolom, hogy a God of War Ragnarök közel tökéletes játék – egészen egy bizonyos Atreus szakaszig. Nem akarok spoilerezni azok számára, akik még nem játszották végig a Ragnarököt, de annyit elárulhatok, hogy a játék egy ponton nagyon lelassul, amikor Atreus lesz az irányítható karakter. Ez a szakasz unalmas, és egy kicsit elhúzottá teszi a játékot, bár hozzáteszem, hogy ennek a szakasznak a vége az egyik legemlékezetesebb főellenfél-harc a God of War sorozatban. Emellett bemutat egy érdekes új karaktert is, így kár, hogy ez a szakasz játékmenet szempontjából elég unalmas a játék többi részéhez képest.
Ettől eltekintve nehéz hibát találni a God of War Ragnarök-ban. Egy csodálatos, hosszú utazás tele csodálatos látnivalókkal, emlékezetes harcokkal és rengeteg felfedeznivaló titokkal. A rejtvények remekek, és a PC-s verzióban még jobbak, mivel Kratos társai nem rontják el a megoldásokat. A világok felfedezése szórakoztató, és a történet a videojátékok történelmének egyik legjobbja. Van azonban egy jelentős hibája a God of War Ragnarök PC-s verziójának, amire érdemes figyelni.
Steam Decken is remekül fut
Annak ellenére, hogy a Steam Deck már nem számít igazán korszerű kézikonzolnak, meglepően jól teljesít a God of War Ragnarök futtatásában. A játék külső helyszíneken 45 FPS körül futott nálam, High beállításokkal, míg belső területeken 55-60 FPS-t is elértem.
Bár a Steam Deck hardvere már elavultnak tűnhet a mai igényekhez képest, a játék optimalizálása lenyűgöző, és szinte minden tekintetben kihozza a maximumot ebből a gépből. A grafikai minőség kompromisszumok nélkül élvezhető, ami a Steam Deck erejét is dicséri.
Csalódást kelt a PSN-követelmény
Sajnos a God of War Ragnarök PC-s verziója PlayStation Network fiókot igényel. A játék szigorúan egyjátékos, így nem igazán érthető, miért van erre szükség a Steam felhasználók esetében. Igaz, hogy nem tart sokáig létrehozni egy fiókot vagy összekötni egy meglévőt, de mégis egy felesleges kényelmetlenség, amelyet könnyedén el lehetett volna kerülni, tekintve, hogy a korábbi PlayStation játékok nem igényelték ezt a követelményt. Egyetlen pozitívum, hogy ez lehetővé teszi a PlayStation overlay használatát, amely egyszerre old fel trófeákat és Steam achivementeket is.
Azoknak a PC-s játékosoknak, akik túl tudnak lépni a God of War Ragnarök PSN-fiók igényén, elképesztő élményben lesz részük. De ez még nem minden, amit a játék kínál, ha végeztek a fő történettel. A God of War Ragnarök PC-s portja a megjelenéskor tartalmazza a Valhalla módot, ami azt jelenti, hogy a PC-s játékosok azonnal hozzáférhetnek a teljes élményhez. A Valhalla, azok számára, akik nem ismerik, egy különleges játékmód, amely a God of War Ragnarök harcrendszerét ötvözi roguelike elemekkel, és egy egyedi történetet mesél el, amely az alapjáték eseményei után játszódik. A Valhalla mód a PlayStation verzióban ingyenes frissítésként jelent meg, így pénzértéket nem ad hozzá a PC-s porthoz, de mégis szép gesztus, hogy már a kezdetektől elérhető.
A God of War Ragnarök biztosan megéri a PC-s játékosok pénzét, sőt még annál is többet. Hosszú kaland és Kratos egyik legjobb kalandja mindmáig. Ugyanakkor vannak tempóbeli problémák, és a PSN-fiók igénye csalódást keltő. Valószínűtlen, hogy a Sony ezen változtatni fog, így a PC-s játékosok, akik szeretnék élvezni a cég játékait anélkül, hogy PS5-öt vásárolnának, tartsák ezt szem előtt.
Köszönjük a PC Steam Deck kódot a RedLemonnak és a Sony Magyarországnak.
-Herpai Gergely „BadSector-
Pro:
+ Lenyűgöző grafika
+ Magával ragadó történet
+ Kiváló harcrendszer
Kontra:
– PSN-fiók követelmény
– Atreus játékmenete gyenge
– Tempóbeli problémák
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: SIE Santa Monica Studio
Stílus: akció-kaland-RPG
Megjelenés: 2024. szeptember 19. (PC)
God of War Ragnarök PC
Játékmenet - 9.5
Grafika - 9.7
Történet - 8.4
Zene/hangok - 9.3
Hangulat - 9.2
9.2
SZÉDÜLETES
A God of War Ragnarök egy lenyűgöző kaland, amely minden szempontból hozza a sorozat elvárt minőségét. Hosszú története, kiváló harcrendszere és lenyűgöző látványvilága igazán emlékezetes élményt nyújt a PC-s játékosoknak is.