[SOP 2024] BREAKING: tényleg készül a Ghost of Tsushima 2 – íme minden, amit eddig tudni lehet! [VIDEO]

A Sucker Punch visszatér, hogy egy új, Japán történelmén alapuló nyílt világot tárjon elénk, de ezúttal 300 évvel a mongol invázió után járunk. Ez a Ghost of Yōtei…

 

 

A Sucker Punch egy olyan stúdió, amely egész életében a PlayStationhöz kötődött. Korábban többek között az inFamousszal és a Sly Cooperrel lepték meg a játékosokat, két olyan sagával, amely a cég projektjei között mintha feledésbe merült volna. Ám ez nem is akkora csoda: a 2020-as Ghost of Tsushima hatalmas sikert aratott. Egy igazán művészi és szórakoztató nyílt világú játékot alkottak meg, amely az öregedő PS4 képességeit maximálisan kihasználta. Nem meglepő, ha a csapat még évekig nem akarja hátrahagyni ezt az IP-t: mindezt ma pedig meg is erősítették. A Sucker Punch és a PlayStation Studios ugyanis bejelentette a Ghost of Yōtei-t, a Ghost of Tsushima folytatását, vagy legalábbis szellemi örökösét, Jin Sakai nélkül.

Miközben mindannyian azt hittük, hogy a Horizon: Zero Dawn remaster az a játék, ami lezárja a PlayStation State of Play-t, a japánok meglepetést tartogattak a tarsolyukban. Az eredeti játék művészi hangulata és a rōninok, tudjátok, az urak nélküli szamurájok gyilkolását ígérő Japán bebarangolása mellett a Sucker Punch új játékát stílusosan egy ígérettel mutatták be: jövőre, 2025-ben érkezik PS5-re és PS5 Pro-ra!

 

Hol játszódik a Ghost of Yōtei, és ki a főhőse?

 

Egyelőre kevés az információ, de a játék első trailere (lásd lent) sok mindent egyértelművé tett. Kezdjük azzal, hogy a mongol invázió már mögöttünk van, jócskán mögöttünk. Yōtei 1603-ban játszódik majd, 300 évvel az első játék után, Japán északi részén, pontosabban a Yōtei hegy szélén, amely a játéknak a nevét is adja. A térkép méretét még nem ismerjük, és azt sem, hogy a sziget más területeit is felfedezzük-e majd. A Ghost of-sorozat számára ez egy új helyszín, ez lesz az első alkalom, hogy nem a japánt körülvevő szigetvilágra, hanem az egyik anya-szigetre lépünk.

Persze Jin Sakai már régen a múlté, így egy új főhőst kapunk majd, akit Atsunak hívnak. Nem tudjuk biztosan, hogy ő kicsoda, vagy hogy milyen kapcsolatban áll a Jin által kitalált és ebben a trailerben kétszer is megismételt „Ghost” névvel, valamint az oni maszkjával, de az biztos, hogy szoros kapcsolat van a rōnin cselekedetei és az új főszereplő között.

 

 

Ghost of Yōtei

 

 

„Túlnéztünk Jin Sakai és a Tsushima-sziget történetén, és a fantom gondolatára helyeztük át a hangsúlyt.”

„A Sucker Punchnál szeretjük az eredettörténeteket, és szerettük volna feltárni, mit jelenthet egy új hős a Fantom maszkjában, és felfedezni egy új legendát” – idézik Andrew Goldfarbot, a Sucker Punch Productions kommunikációs vezetőjét. Vannak azonban olyan részletek, amelyek megmaradtak az alapjátékból, mint például a kiterjedt nyílt világ, tele gyönyörűen kialakított síkságokkal, amelyeket rengeteg növény és állat népesít be, no meg a fütyülő szél.

Sőt, a szél ismét központi szerepet játszik az élményben. Ez az első játék, amelyet a Sucker Punch teljes egészében a PS5 hardverének képességeit felhasználva fejlesztett, nem pedig az eredeti játék Director’s Cutjának apróbb fejlesztései révén tette meg az ugrást a PS4-ről erre a jelenlegi generációra. Így a mozgás, a szél és a részecskék fizikája jelentősen javult. Az új környezet az idézetek szerint „lehetőséget ad új mechanikák, játékmenetbeli fejlesztések és még új fegyverek bevezetésére is”. Például kapunk muskétát – az első alkalom, hogy a játékos tűzfegyvereket használhat a sorozatban.

 

„Szőrös társsal” bővül a fegyvertárunk?!

 

Emellett, bár több részletet nem tudunk, úgy tűnik, hogy a Sucker Punch egy „szőrös társsal” szeretné bővíteni az alapjáték élményét. Azt nem tudjuk, hogy ez milyen hatással lesz a játékmenetre vagy a cselekményre. Elképzelhető, hogy Atsu összebarátkozik egy vad farkassal, ami minden bizonnyal nagyon is megfelel ezeknek a narratívára épülő, a játékos-AI együttműködésre nagy hangsúlyt fektető PlayStation-játékok igényeinek.

Jelen pillanatban a játék további részleteire és a megerősített megjelenési dátumra várunk. A 2025-re tervezett megjelenési ablak azonban sok kétséget eloszlat, és egyértelművé teszi, hogy a PlayStation számára a jövő év eseménydús lesz. Az új régió, a hatalmas füves területektől a fagyos tundrákig terjedő különböző biomok és az új főszereplő ígéretével a Ghost of Yōtei a 2025-ös év egyik legnagyobb játékának ígérkezik.

Forrás: YouTube

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."